A minőségi tartalommal minőségi márkát építhetsz, így a megfelelő tartalmaknak a marketing terved alapvető részét kell képezniük. Itt van egyből 100+1 tipp, hogy mi legyen/lehet a tartalmad:
Lépten-nyomon azt halljuk, hogy a „tartalom a lényeg!”, és ez így is igaz. Az Akadémia112 képzésein például az egyik leginkább várt rész, amikor arról beszélek, hogy különböző csatornákon, milyen tartalommal kommunikálhatunk. Ez tipikus hiányossága a hazai kkv-knak.
A megfelelő tartalommal márpedig megfoghatóak az emberek, elérhetjük, hogy az oldalunkra (illetve különböző felületeinkre) jöjjenek, ott is maradjanak, és máskor vissza is térjenek. Nem elég csupán egy blog, egy Youtube videó csatorna, vagy éppen egy havonta jelentkező, szakmai hírlevél (amit nem hírlevélnek hívunk :)).
Ezeket meg kell tölteni értékes tartalommal és több más egyéb tartalomtípust kell kínálni az ügyfeleknek, hogy ne csak szakmaiak, hanem változatosak, innovatívak is legyünk a célközönségünk szemében.
A különböző tartalmak- és tartalomtípusok stratégiailag kapcsolódhatnak a márkánkhoz, szolgáltatásunkhoz, termékünkhöz; közben építve a szakértői státuszunkat – ez a legjobb útja ahhoz, hogy a potenciális vásárlók egészen a kasszánkhoz vezessenek.
Ha három lépésben kellene összefoglalni, hogyan érhetjük el webtartalmainkkal, hogy törekvésünk, kreatívitásunk anyagi haszonná változzon, akkor azt mondanánk:
- szórakoztasd,
- tanítsd,
- és győzd meg az embereket!
101 fogás, amelyekkel, mint tartalom tarolhatsz:
- Tesztek és eredmények
- Kapcsolatok és partnerek
- Szakmai cikkek
- Animált gif-ek
- Tagsági viszony
- Hanganyagok
- Közvetlen tapasztalatok
- Blog posztok
- Könyv recenziók
- Brossúrák
- Rajzok
- Egyedi tanulmányok
- Vizsgálatok, tanúsítványok
- Diagramok
- Cheat sheets (pl. milyen kódok mit hoznak elő a Google keresőben)
- Képregények
- Kommentek
- Kereskedelem
- Összehasonlítások
- Versenyek
- Kreatív sztorik
- Vásárlási lehetőség
- Vásárlói áttekintések
- Adatok és statisztikák
- Elektronikus könyvek
- Email-es hírlevelek
- Beágyazott tweet-ek
- Esemény információk
- FAQ-ok
- File-ok és táblázatok
- Szóróanyagok (Flyer)
- Ingyenes útikalauz
- Videók
- Engedmények
- Grafikonok
- Vendégek posztjai
- Történelem
- Irányelvek
- Illusztrációk
- Infografikák
- Interjúk
- Listák
- Élő chat
- Élő videók
- Térképek
- Médiavélemények
- Emlékeztetők
- Microblog posztok
- Micro-videók
- Mind maps
- Mobil applikációk
- Zenei videók
- Hírek
- Új kiadások, (termék) frissítések
- Sajtóbeszámolók hírekről
- Hírelvelek
- Online játékok
- Személyes adatok
- Fotógaléria
- Fotók
- Pin boards (Pinterest)
- Plug-ins (pl. minden ismerős bejelölő Facebookhoz Chrome alá)
- Podcasts
- Szavazások
- Portfólió
- PowerPoint bemutatók
- Előrejelzések
- Díjszabások, árak
- Árlisták
- Termék bemutatók
- Termék vagy szolgáltatás információk
- PSAs
- Q&As
- Kérdőívek
- Kvízek
- Idézetek és inspiráló üzenetek
- Arányok (kutatás alapján)
- Kutatási információk
- Találékony oldalak
- Felmérések és kérdőívek
- Áttekintések
- ROI kalkulátor
- Értékesítő szkriptek
- Oktató rövidfilmek
- Oktató képernyőképek
- Oldalbemutató videó
- Software áttekintések
- Specifikációk vagy termékleírások (szakmai)
- Vicces képek
- Felmérések
- Sablonok
- Ajánlások
- Idővonalak
- „Mit tegyél” és „mit ne tegyél” cikkek
- Twitter beszélgetések
- Felhasználókat vonzó tartalmak
- Videó blogok
- Webkonferencia
- Infó anyagok, tájékoztatók, e-könyvek, e-füzetek
- Wikipédiák
- Munka sablonok (ami a munkát megkönnyíti)
Ha kérdésed van, vagy ha valami nem egyértelmű, tedd fel kérdésedet kommentben. Mindenkinek válaszolok! A cikk az Entrepreneur cikke alapján készült.
Ajánló: Szerezz valódi ügyfeleket, valódi profitot Facebookról:
Neked tudás, a cégednek haszon! Családias hangulatban, 1 napos intenzív, 100% gyakorlati tréningen tehetsz a sikeredért:
- 05.24. : Facebook-marketing mesterkurzus