14+1 keresőoptimalizálási trükk

A héten sokat foglalkoztunk a PR-al és a mára már rendre visszaköszönő marketing pszichológia kérdéseivel. Most jöjjön egy kicsit befogadhatóbb, tárgyiasabb téma, amelyen szintén sok múlik, ha szeretnénk sok látogatót a weboldalunkra. Hiszen az online marketingben nagyon sok múlik, hogy mennyire vagyunk “értékesek” a Google kereső szemében.

Az, hogy milyen helyen jövünk organikusan (nem fizetett) a Google keresőben (ami ugye piacvezető Magyarországon) azon múlik, hogy mennyire kereső optimalizált (~ kulcsszóbarát) a weboldalunk és hány releváns, értékes weboldal hivatkozik ránk. Ez utóbbi mindig nehezebb, viszont az előző nélkül nincs megfelelő alapja.

Most alapozzunk, nézzük meg meg mit “kövessünk el” a honlapunkon, hogy kereső-optimalizáltnak mondhassuk:

  1. Használj ALT tageket minden fényképnél és minden képnél az összes aloldalon!
  2. Ezek az ALT tagok legyenek kulcsszó-gazdagok, kreatívan változatosak és egyediek.
  3. Az összes aloldal TITLE része legyen egyedi, az oldalra releváns leíró, ne túl hosszú, ám kulcsszó-gazdag.
  4. Használj belső linkeket ott, ahol tudsz!
  5. A belső linkek szövegénél is használj kulcsszót ahelyett, hogy egy “Kattints ide” felirattal elintéznéd!
  6. Linkelj a közösségi hálózati profilodra vagy a kulcsszó-gazdag bejegyzésedre, fényképedre!
  7. Azoknál a linkeknél, amelyek nem fontosak számodra és nem akarod, hogy beleszámítson az oldalad Page Rank értékébe, lásd el a Rel=”nofollow” taggel.
  8. Használj keresőbarát permalinkeket. Lehetőleg ne használj @ és ? vagy speciális karaktereket aloldalaid címeiben!
  9. Használj alkönyvtárakat, aldomainek helyett!
  10. Tedd elérhetővé és szabványossá az RSS hírfolyamodat!
  11. Ne használj session id -t az URL-ben!
  12. Használj lehetőség szerint kulcsszó-felhőt minden aloldalon!
  13. Legyen kommentelhetőek a bejegyzéseid, legyen lehetőség olvasói tartalom generálásra, amely ha releváns, növelni fogja az oldalad kulcsszó-sűrűségét és téma-relevanciáját.
  14. Írj, generálj tartalmat rendszeresen! A keresőmotrok értékelik (és elvárják), hogy rendszeresen frissüljön, bővüljön a honlapod tartalma.
  15. és +1 -ként ne felejtsük el az értékes, kulcsszó-gazdag, Google-nek tetsző szöveget, amely az alapja minden “értékes” weboldalnak.

Mit is mondhatnék? Jó keresőoptimalizálást! :)


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Amikor a sajtó is csak egy bábu II.

Tegnap már beszéltünk a sajtó megvezetéséről a Porsche legújabb vírusvideója kapcsán (amiben ugyebár egy nagyon kreatív dm-kampány volt dokumentálva, hol...

Close