4 dolog, amitől jó lesz a marketing(es)ed + 22 nemzetközi marketing konferencia

A marketing olyan, mint a foci és a politika. Mindenki ért egy kicsit hozzá, mindenkinek meg van a maga véleménye, de csak kevesen csinálják jól.

Úgy gondolom, ahhoz, hogy valaki jó marketinges legyen, négy dolog szükséges: szorgalom, alázat, profizmus és tapasztalat.

1: A szorgalom azért fontos, mert értékes tudást, csak folyamatos tanulással lehet elérni. A marketing alapjaiban nem változik, de a technikák és a fogyasztói társadalom, akiknek a marketing üzenet szól, állandóan alakul. Nem beszélve az egyes csatornákról és az eszközökről. Ennek követése kitartást és szorgalmat kíván.

2: Alázat. Ha nem tiszteljük a tudást és mások tudását, akkor könnyen többet képzelhetünk saját üzletünkbe (illetve magunkról), mint amennyi a valóság. Ha nem tudjuk magunkat, tudásunkat alázattal és objektívvel értékelni, akkor szépen lassan elveszítjük a realitásokat az üzletünkből.

marketing-konferencia

3: Profizmus. Nincs olyan profi marketinges, profi üzletember, akinek ne lenne irigye vagy ne érné támadás. Ezt a megfelelő módon és helyen kezelve, igazi profizmust kíván az embertől. Ahogy Woody Allen mondta:

“Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.”

4: A jó marketinges attól lesz jó, hogy van tapasztalata. Nem könyvekből, nem esettanulmányokból vagy más tanácsadók tudásából építkezik, hanem maga tapasztalja meg a hibákat és az eredményeket. Ezt a legnehezebb kiszűrni, ezt a legnehezebb elérni.

Hogy miért mondtam mindezt el? Mert így gondolom… Állandóan képeznünk kell magunkat ma már “egyszerű” vállalkozóként is! Erre jók a szakmai források, blogok, könyvek és erre jók a konferenciák is. A Small Business Trends összegyűjtötte az idei év 22 legfontosabb , (nekünk) külföldi konferenciáit, érdemes köztük szemezni, továbbá itthon is lesz 1-2 figyelemre méltó konferencia (pl. Menedzserképző Központ, sajátot is tervezünk), erről majd időben beszámolunk.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Gyermekbarát marketing

Miért fontos, hogy a marketingedben gondolj a gyermekekre is? A szülők szívéhez (és a pénztárcájához) sokszor a gyermekek által vezet...

Close