5+1 tuti indok, miért ne mástól várd, hogy kitalálja a terméked, céged márkanevét?

markanev-otletek-bejegyzes

Rendszeresen látok segítséget kérő Facebook bejegyzéseket, ahol a cégvezetők, vállalkozók a közösségtől kérnek segítséget új termékük, cégük nevére vonatkozóan. Elmondom, miért ne tedd!

Sok Facebookos csoportban vagyok bent, és egyik “kedvenc” témám, amikor a kérdező amúgy a tiszteletet megadva, kedvesen kéri a közösség segítségét. Nem is velük van bajom (dehogy!), hanem a gyakorlat veszélyes. Ez a poszt, a megújult blogom “Vélemény” rovatát erősíti.

A Kérdező érdekében – és saját tapasztalatból – javaslom, hogy ne tedd ezt:

  1. Lehet, hogy jön egy jó név-ötlet, de aki ezt javasolja, jogilag nem ellenőrzi le a nevet. Például nem nézi meg, hogy sért-e bármilyen magyarországi vagy európai (ha nem csak Magyarország a cél) védjegyet, szabadalmat. Kinek hiányzik egy per a konkurenstől?
  2. Nem beszélve a domain regisztráció helyezetéről. Lehet a javasolt név .hu -ja szabad, de a .eu és .com nem, ami szintén foglalandó, ha nemzetközi márkát akarsz létrehozni.
  3. Lehet, hogy jön egy jó ötlet. Bejegyzed, elterjeszted és az ötlet adója jelentkezni fog, hogy ő adta  a nevet. Tapasztaltam én is ilyet és ügyfélnél is láttam. Ugye nem hiányzik?
  4. Ezek az ötletadók nem adnak szlogent például, amivel igazán hatásos egy márkanév.
  5. Az ötletadók mindig azt javasolják, ami nekik tetszik vagy ami viccesen, rímesen cseng. Pedig egy névválasztásnál figyelembe kell venni a piacodat is – sőt azt kell igazán.
  6. Nem beszélve arról, hogy valaki látja, hogy tetszik egy ötlet Neked, megköszönöd a segítséget és másnapra arra eszmélsz, hogy más valaki (aki gyorsabb volt, mint Te) beregisztrálta a domain nevet. Kezdheted a vállalkozást egy nem várt kiadással, ha ragaszkodsz a névhez.

Mi a megoldás?

Bérelj fel egy marketingügynökséget, például a Marketing112-t, aki egy kreatív csapattal egy megbízással megtalálja a cégedre, termékedre/szolgáltatásodra szabott márkanevet úgy ,hogy először egy minimum 15 név – szlogen párost prezentál Neked, mindezek használhatóságát tényekkel, kutatásokkal vagy fókuszcsoportos tesztelésekkel alátámasztja

Szóval? Akarsz-e még nyilvánosan márkanevet keresni ezután? Ugye nem? Írj nekünk és segítünk!

A márkaneved megtalálását a személyes marketing-tanácsadásunkon keresztül kínáljuk Neked. Kattintsd ide és nézd meg, mennyibe kerül.

Segítsd a munkánkat: Mennyire tetszett ez a cikk?

Nem tetszett [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] Nagyon tetszett
.

Örülök, hogy látlak!

30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Cikk kereső

Read previous post:
Facebook-dailyactiveuser-Q3-2018
4 millió felhasználót vesztett a Facebook

Alig 12 órája, hogy a TechCrunch és a többi nagy szakmai portál megjelentette elemző összefoglalóját a Facebook legutóbbi, 20018.10.30-án bejelentett,...

Close