Értékesítő vagy érkező oldal – ki hogy szereti, angolul: landing page. Arra hivatott, hogy egy, súlyos Forintokért futtatott kampány esetében a „fizetett” vagy organikusan weboldalunkra érkező látogatók minél nagyobb arányban döntsenek az mellett, hogy vásárolnak – annak alapján, amit előzetesen tudnak rólunk vagy amit az érkező oldalon látnak.
Az érkező oldalaknak 4 nagy stratégiai része van, ezek:
- Kapcsolat – A kapcsolat megteremtése a látogató és a weboldal között.
- Feloldás – Azt kapja a látogató, amire számított.
- Bevonódás – Maradjon a látogató a weboldalon, keltsük fel az érdeklődését, akarja a több információt.
- Vezetés – Amikor már mi vesszük át az irányítást a látogató fókusza felett.
Hogy megértsük a hatékony értékesítő oldal kialakításának logikáját, menjünk végig ezeken:
Kapcsolat
Tipp #1 : Legyenek a legfontosabb címsorok relevánsak: A látogatók automatikusan a weboldal címét (Title), fejlécét, menüsorát és a legszembetűnőbb címsorait olvassák el a leggyorsabban. Ezek legyenek relevánsak a tevékenységünkkel, az adott érkező oldal egészével és legyenek relevánsak a lehetséges forrásként működő hirdetés szövegével is!
Tipp #2 : A tartalom egyezzen a keresés/kattintás kivetített képével: Biztos Te is ismered az érzést: Amikor kattintunk egy fizetett hirdetésre, vagy amikor beírunk egy kulcsszót a keresőbe és böngészünk a felkínált találatok között, elképzelünk magunknak egy képet, hogy az az oldal mit tartalmazhat. Ha pl. valamilyen „top 10” -re keresünk, akkor a belső képünk az az ideális találatról, hogy már 1 kattintás után egy TOP 10 listát fogunk látni. Ha női praktikákat kutatunk, akkor a tudatalatti elvárásunk, hogy egy mosolygó hölgy köszöntsön minket vagy női színek várjanak. Valahol jogos, nem? A legfrissebb kutatások szerint a korábban sokszor említett 8 másodperc, ma már 2 másodpercre csökkent – ilyen gyorsan eldönti az agyunk, hogy szimpatikus-e az oldal, amit éppen nézünk?
Feloldás
Tipp #3 : Legyen megtalálható minden fontos információ egy szem-scan -re: Amikor keresünk, akkor válaszokat várunk. Választ akarunk kapni a minőségre, a funkcióra, a szállítási és vásárlási lehetőségekre, megerősítést a döntésünkre (pl. meglévő vásárlók véleménye) és mindezt egy blikkre. Akárcsak egy profi webáruházban (a témával egyébként foglalkozik a legfrissebb Marketingesek Lapja is!):
Bevonódás
Tipp #4 : Egyértelművé kell tenni, hogy mi a következő lépés: Amikor a kapcsolat megszületett látogató és weboldal között, amikor az érdeklődését felkeltettük azáltal, hogy minden neki szükséges információt azonnal megtalált, jöhet a bevonódás lépése. Meg kell mondani neki, hogy mi a következő lépés: A kosárhoz rakás? A keresés finomítása? Akciós kínálat (esetleg „Csomagban megéri”) felkínálása?
Vezetés
Tipp #5 : Tegyük megoszthatóvá a tartalmat: Amikor már „érzelmi” kapcsolat alakult ki a látogatóból – vásárlóvá előlépett személy és a weboldal között, akkor már „használhatjuk” őt, mint az oldal hirdetője. Helyezzünk el közösségi megosztógombokat, hogy lájkolni tudja a termék adatlapját, amely megjelenve pl. a Facebook oldalán újabb látogatókat vonzhat be.
Tipp #6 : Ismételjük a konverziót jelentő linkeket: A világ egyik legismertebb marketing stratégája, Seth Godin is megírta a „The Big Red Fez” című könyvében, hogy a „kulcs-koncepciókat” (amit én konverziót jelentő linkeknek hívok) ismételjük a lehető legtöbb helyen és módon. Ha pl. bukósisakokat árulunk, akkor legyen Bukósisak menüpontunk, legyen ilyen nevű link az oldalsó menüsorban, a kulcsszavak között pedig helyezzük el a bukósisak terméklapjára mutató hivatkozásunkat. A cikkeink között legyen elhelyezve egy bukósisak banner és akár a láblécben is lehet egy link vagy egy reklám, stb, stb. A cél, bárhol van a látogató a weboldalunkon, mindig lássa a konverziót jelentő linkjeinket.
- 2013. 05. 25. (szombat): Online marketing kezdőknek
- 2013. 06. 01. (szombat): Facebookmarketing-mesterkurzus
- 2013. 06. 08. (szombat): Marketingtervezés, marketingstratégia
- 2013. 06. 15. (szombat): Google Adwords kezdőknek