7 ok, amely miatt kifolynak a megrendelések a kkv-k kezei közül

A magyar kkv-k harmada veszíti el rendszeresen a potenciális megrendeléseket olyan banális hibák miatt, amelyekre nem is gondolnának. Nézzük, melyek ezek!

  1. Az ajánlatkérésre adott válasz sok esetben kizárólag az árra korlátozódik, pedig ennél sokkal több információra van szüksége a megrendelőnek ahhoz, hogy dönteni tudjon, akar-e velünk üzletelni. A termékekkel vagy a szolgáltatásokkal kapcsolatban már az első körben meg kell adni a termék pontos tulajdonságait, a beszerzés és az üzemeltetés költségeit, a kapcsolódó szolgáltatásokat, és a szállítási határidőket is. Így teljes az ajánlattétel.
  2. A szolgáltatók rengetegszer elkövetik azt a hibát, hogy nem adnak megfelelő tájékoztatást az adott termékről vagy szolgáltatásról a válaszukban, hanem inkább adnak a megrendelőnek egy weboldal címet, ahol saját magának kell kikeresnie azt, amire kíváncsi. Ez nagy hiba! Minél inkább személyre szabott ugyanis a válasz, és minél inkább kommunikál egymással a két fél, annál valószínűbb, hogy az üzlet összejön.
  3. Az üzletek több mint negyede hiúsul meg amiatt, hogy az ajánlatkérésre adott válasz két napon túl érkezik meg a másik félhez. Ennyi idő alatt azonban az érdeklődő már rég felkeres egy másik szolgáltatót, nem vár ránk. A legjobb, ha még aznap, de legalább 24 órán belül válaszolunk a megkeresésre.
  4. Előfordul, hogy olyan termékre vagy márkára érkezik megrendelés vagy ajánlatkérés, amelyet már nem gyártanak. Ilyenkor a legtöbb cég elutasító választ ad, ahelyett, hogy helyettesítő terméket ajánlana.
  5. Sok esetben cégünk székhelyétől messze, más megyéből vagy akár más országból is érkezhet ajánlatkérés, amelyet a legtöbb vállalkozás azonnal elutasít, vagy egyáltalán nem is reagál rá. Érthetetlen, miért, hiszen ma már számtalan lehetőség kínálkozik arra, hogy az adott terméket gyorsan, egyszerűen, költséghatékonyan eljuttassuk bármikor, bárhová. Ne legyünk kényelmesek, se merevek ezügyben, hiszen számtalan lehetőségtől eshetünk így el.
  6. Gyakori, hogy a megrendelők elsőre csak kis tételben rendelnek termékünkből, szolgáltatásunkból, hogy megbizonyosodjanak arról, megfelelő-e számukra. Az ipari cégek ezeknél a megrendeléseknél úgy vélik, ez nem éri meg nekik, ezért csak a nagyobb tételekre koncentrálnak. Nagy hiba, hiszen így hosszútávú, jövedelmező együttműködéseket szalasztanak el.
  7. A magyar vállalkozások nagy része azért esik el komoly megrendelésektől, mert nem elérhetők a termékeiknek vagy a szolgáltatásaiknak az adatai. Nyugat-Európában a szükséges információk az esetek 60 százalékában megtalálhatók a cégek honlapján, Magyarországon viszont csupán 15 százalékban.

Aktuális tréningjeink:

7 ok, amely miatt kifolynak a megrendelések a kkv-k kezei közül


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Közösségi média kutatás: Függővé tesz a Facebook?

A közösségi médiumok olyannyira népszerűek, hogy a felhasználók harmada mobiltelefonról is rendszeresen bejelentkezik, sőt, még munka közben sem tud szabadulni...

Close