A 15-24 éves fiatalok közösségiportál-használati szokásai 4.rész

A cikk elolvasásához szükséges idő: 4 perc

Elérkezett a kedd, amikor  “A 15-24 éves fiatalok közösségiportál-használati szokásai” című cikkünk negyedik, utolsó előtti részét olvashatjátok, amiben a kutatás során nyert adatokat elemezzük tovább.

Az internetezési szokások vizsgálata során kérdésként merült fel, hogy milyen tulajdonságokkal, alkalmazásokkal rendelkezzen egy közösségi portál ahhoz, hogy a fiatalok biztos csatlakozzanak az oldalhoz. A válaszadóknak 16 állítást kellett értékelniük egy-egytől ötig terjedő skálán aszerint, hogy az adott szempontot mennyire tartanák fontosnak, illetve kevésbé fontosnak egy új közösségi portál esetében. A válaszok alapján elmondható, hogy a válaszadók körében egy új közösségi portállal szemben az a legfontosabb elvárás, hogy az oldal fiatalos legyen. Szinte ezzel teljesen egyformán fontos szempont az is, hogy az oldal könnyen megnyíljon, ne adódjanak technikai problémák az oldalra való csatlakozás során. Emellett ugyancsak fontos szempont az is, hogy az adott közösségi portál színes legyen, és sok alkalmazást tartalmazzon. Az előbbiekben felsorolt tulajdonságokhoz képest már kevésbé fontos, de még a közepes megítéléshez tartozó 3-as értéknél fontosabb az, hogy az oldal egyszerű legyen, és programajánló funkciót is tartalmazzon. Semleges megítélés alá esik az, hogy az új portálon legyen-e életmód és divattanácsadás, online rádió és bulvár részleg. Ezek a tulajdonságok azonban mégis fontosabbnak bizonyulnak a fiataloknak, mint az, hogy az adott közösségi portálon tudjanak tévét nézni, és hogy sok hirdetés között tudjanak böngészni, gyorsétteremből tudjanak élelmiszert rendelni, az oldalhoz meghívóval lehessen csatlakozni, vagy hogy legyen rajta társkereső funkció. A válaszadók számára a legkevésbé fontos szempontnak az bizonyul, hogy legyen árverési funkció egy új közösségi portálon.

Korrespondencia elemzés

A korrespondencia-elemzés során az egyes közösségi portálok és tulajdonságok közötti összefüggéseket elemeztem. Az eredmények alapján elmondható, hogy a megkérdezett fiatalok körében a leginkább népszerű közösségi portál a Facebook, amit az iWiW, és a MySpace követ. A megkérdezettek közül 91 fő regisztrált felhasználó a Facebookon, 84 fő tagja az iWiW-nek, 81 fő regisztrált a Myvip-re is. Lényegesen alacsonyabb, 24 fő a mintában szereplő fiatalok körében a MySpace oldalon regisztráltak száma. A válaszadók közül 16 fő regisztrált a HI5 oldalon, és 7 fő a People névre hallgató közösségi oldalon. A legtöbb válaszadónak, 41 főnek a Facebook oldalon van a legtöbb ismerőse. A második és a harmadik legtöbb ismerőst számláló közösségi portál a válaszolók körében az Iwiw és a Myvip 31 és 28 fővel. A mindennapi látogatottság szempontjából a Facebook bizonyul az abszolút nyertes oldalnak, hiszen ezt az oldalt a 100 válaszadó fiatal közül napi szinten 88 fő látogatja. A második, napi szinten leggyakrabban látogatott oldal az iWiW, a válaszadók közül 13 fő látogat el napi szinten erre a portálra. A megkérdezettek körében az abszolút kedvenc oldal a Facebook, mivel a megkérdezett fiatalok közül 68-an tekintik kedvenc közösségi portáluknak ezt az oldalt. Mindezek mellett 68 fiatal válasza alapján ez a legfiatalosabb oldal is a közösségi portálok közül. A legkönnyebben kezelhető közösségi portálnak 61 fő válasza alapján a Facebook bizonyul, ezt az iWiW követi 23 fővel és 22 fő válasza alapján a Myvip kerül a harmadik helyre.

Csütörtökön olvashatjátok a cikksorozat befejező részét.

Mond el a világnak, mit gondolsz a cikk témájáról:

Ne maradj le a következő cikkről sem:

Név:*
E-mail:*

 

Ezt olvastad már?
Tévhitek az árral kapcsolatban

Ha már az árakról beszélünk, ami természetesen az online megjelenésünk és kommunikációnk során is előtérbe kerül, érdemes tudni, hogy a...

Close