A Facebook-oldalak átlagos elérése: 12,6%

Miközben sok cégvezető még mindig a lájkok számát veszi elsődleges közösségi média siker-mutatószámnak, addig a szakértők az elérési arányt és az aktivizálhatóság mértékét veszik alapul. Azt az arányt, hogy 100 Facebook oldal rajongóból valójában hányan látják azt, ha posztolunk valamit. Mert ez soha nem volt 100%.

“Van a Facebookon is 1400 lájkolóm, ők is látják a reklámjaimat” – mondják sokszor cégvezetők, amikor marketingtervezés kapcsán személyesen auditálom a folyamatokat, vagy beszélünk a kommunikációs csatornákról.

A szám, ami internetes berkekben az oldal elérési mutatóját jelképezi, nagyjából 16%. Az előző ősszel azonban volt némi félreértés, mert a Facebook éppen akkoriban hajtott végre jelentős változtatásokat a hírfolyam algoritmusában.

A legtöbb oldal adminja az Organikus Elérésre fókuszál, mert az az egész rajongói bázisukhoz képest van mérve. Ezen elemzés készítője, az Edgerank Checker időről időre azonban megvizsgálja ezeket a hatásokat, hogy megnézzék, van-e változás. és úgy találták, hogy az átlagos Facebook oldal a közönségének mindössze 12,6%-át tudja elérni.

Ez azonban csak egy minimális visszaesés azóta, hogy a Facebook legutoljára hivatalosan adott közre adatokat. Ez a szám általában folyamatosan csökken, de most ez a szám úgy tűnik, hogy erősen tartja magát.

Fontos, hogy úgy lássuk ezt a számot, mint ami az oldalakhoz nagyság szerint viszonyul. Ahogy az lenni szokott, egy nagyobb oldal nehezebben tudja Organikusan Elérni az embereket.

Organic-Reach1

A Facebook újabban már nem gyűjt adatokat a virulens terjedésről, de ettől függetlenül még mindig létezik ez a szám. Persze szeretjük ezt a metrikus adatot, mert rajongói hovatartozástól függetlenül ad plusz információt a hírfolyamban megjelenő posztjainkról.

Viral-Reach-by-Fan1

A kisebb oldalak is több sikert könyvelhetnek el azáltal, hogy a tartalmaik megjelennek más emberek hírfolyamaiban. A grafikon legérdekesebb aspektusa az, hogy ha 1 millió rajongóra vetítjük ki, mennyire alacsony a Virális Elérés. Ez már rögtön ellentmond az ugyanekkora méretű Organikus Elérés kiugrásának. Lehetséges, hogy a nagyobb oldalak kis sérüléseket szenvednek el az Organikus Elérésben?

Végkövetkeztetésként megállapítható, hogy az Organikus Elérés csökkent az utolsó hivatalos közlemény óta, de nem olyan mértékben, ahogy azt sokan várták. Érdekes módon a Virális Elérés/nagyság kategória nem egyezik meg az Organikus Elérés mértékével. Lehet, hogy ez annak a következménye, hogy a nagyobb oldalak Organikus Elérésének van egy kis „bukkanója”.

Hogyan végezte el ezt a tanulmányt az Edgerank Checker? 50,000+ Facebook posztot elemeztek szeptember hónapban, amik több mint 1000 Facebook oldalakról származtak, váltakozva méretben és kategóriában. Minden egyes poszthoz tanulmányozták az azt megtekintő rajongók számát, amikor elosztották az Organikus Elérések a rajongókkal. Az oldalak esetében a havi posztjaikat átlagolták. Amikor összesítették az adatokat, az oldalak átlagának nézték meg a középső értékét. Eredeti nyelven itt.

akademia112-marketing-uzleti-treningek-kepzesek-telthaz

LAST MINUTE!!! Neked elkészült már a 2014-es marketingterved?

Most szombaton, 2013.11.30-án tartjuk az év utolsó tréningjét: Marketing terv 2014.

A tréning fő célja, hogy a résztvevőként képes legyél megtervezni a jövő évi marketingtervedet, ügyfélszerző stratégiádat és ellenőrzőlistákon, esettanulmányokon keresztül kiértékelhesd jelenlegi marketing tevékenységed gyengeségeit, erősségeit. Részletes tematikát itt olvashatsz!

Akció! Ha ma 18:00-ig jelentkezel tréningre, akkor 29 900 Ft helyett, csupán 19 900 Ft/fő-ért jöhetsz a tréningünkre, ha pedig ketten jöttök, akkor csak 14 900 Ft/fő a részvételi díj. A kuponkód helyére írd be: Last Minute.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
A videómarketinges, aki a QR-kódokról írt könyvet

Interjú Weiser Istvánnal, akit sokan videóiról ismer, de most valami egészen újba vágta a fej(sz)ét...

Close