A GVH válaszol: Jaj a hazug, félrevezető marketingeseknek!

A címsor talán kicsit szenzációhajhász, de valóban vannak dolgok, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni. A Marketing112 a múltkori tényfeltáró riportja után egy újabb köz-marketing problémát old meg. Az vesse ránk az első követ, akinek még nem akadt ilyen gondja.

Hetente végzünk új marketing auditokat és írunk marketing tervet a mikrocégtől kezdve a milliárdos bevételű kkv-ig, de vannak olyan problémák, amelyekkel általánosan szembe találkozunk. Ilyen visszatérő, generális probléma az is, amikor az ügyfél konkurense valótlant állít a cégéről, termékéről azért, hogy piaci előnyre tegyen szert vagy olyan szerepben pozicionálja magát, ami bár előnyös, nem biztos, hogy igaz:

Egyetlen, egyedüli, piacvezető, legjobb, legelső, legátfogóbb, legolcsóbb, páratlan, verhetetlen

Sorolhatnánk még naphosszat azokat az állításokat, amiket a vállalkozások (vagy azok hozzá nem értő marketingesei – már bocsánat) használnak. Mindezt jogtalanul. Ugyanis ha állítunk valamit, azt illik tudni bebizonyítani. Ahhoz pedig, hogy be tudjunk valamit bizonyítani, egy hiteles statisztika, vagy egy összefogó szervezet általi adatgyűjtés szükséges.

Éppen ez okból nincs a marketing tanácsadói szakmában piacvezető, mert nincsen rá felmérés, egységes adatgyűjtés. Aki azt állítja magáról, hogy piacvezető, az törvényt sért és GVH büntetésre számít. Ez ugyanis nem olyan, mint a reklámköltés, amit évente összegyűjtenek vagy nem olyan, mint más iparágaknál piaci résztvevők szövetsége tud pontos, hiteles adatot a piaci részesedésekről.

Tehát ha azt halljuk, hogy az ország legjobb SEO-sa, vagy a piacvezető tanácsadó, esetleg a legsikeresebb értékesítési tréner – ne dőljünk be!

A lényeg: megelégeltük a rendszeresen visszatérő ügyfélgondot, és megkérdeztük számukra, mik a lehetőségek ilyenkor? A válasz gyorsan jött (11 nap) és megnyugtató: van lehetőség bárki számára, saját szavaival leírni a problémáját és a szerinte sértő versenytársi tevékenységet. Mi is azt javasoljuk: ha törvénysértő a konkurens “nyomulása”, lépjünk fel ellene, végjük meg igazunkat.

Legutóbb például egyik, nyílászárókkal foglalkozó ügyfelünk konkurense állította magáról, hogy a legolcsóbb áron kínál valamit Magyarországon. Persze nem volt igaz. Ezt az ügyfél nem kívánta ennyiben hagyni, így e-mailben hívta fel a figyelmét a jogtalan magatartásra. Ennek hatása volt, a konkurens belátta, hogy nem érdemes olyannal játszani, amivel csúnyán megégetheti magát.

Alábbiakban bemásoljuk a hivatalos GVH választ – kitakarva a nem szükséges adatokat:

gvh-felretajekoztatas-felrevezetes-01gvh-felretajekoztatas-felrevezetes-02gvh-felretajekoztatas-felrevezetes-03

Természetesen ez a poszt nem azt mondja: be kell perelni mindenkit, aki félrevezető módon előnyre szert tenni. Hanem arra hívja fel a figyelmet, hogy a marketing egy felelősségteljes feladat. Nem írhatunk, mondhatunk le akármit. Vállalhatónak kell tudnunk a cég kommunikációjának minden szavát, mondatát. Másrészről, ha tulajdonosok vagyunk és félrevezető, piaci magatartást tapasztalunk, akkor nem az a válasz, hogy mi is hazudunk valami nagyot, hanem, hogy felhívjuk a partner figyelmét a tisztességtelen és jogsértő magatartására.

A marketingről – általánosan – már így is elég rossz a közvélemény, ne erősítsük ezt azzal, hogy hasonló tiltott eszközökhöz folyamadunk a gyors haszonszerzés reményében.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Kiszolgálásból jeles : “Az Ön tanácsadója”

Egy érdekes és egyre több fogyasztót foglalkoztató jelenségről szeretnék írni, ami előremutató lehet az elvárható és vevőcsalogató ügyfélkezelésben.

Close