A hűségprogramokról és a pontgyűjtő akciókról

A mai nap a Hír TV, Bruttó című gazdasági magazinjának adtam interjút. A riport a hűségprogramokról és a pontgyűjtő akciókról fog szólni. Sajnos részemről elég kevés idő állt rendelkezésre, hogy körbejárjuk a témát (meg hát ez már a 2. forgatási nap volt számukra), így volt egy pár érdekesség, amit én már nem tudtam elmondani – így ezt most itt publikálom.

Mindenek előtt szögezzük le, hogy a hűségprogramok és pontgyűjtő akciók legfontosabb szerepe a vásárlók bevonása a márka mindennapjaiba,  és a vásárlók márka felé mutató lojalitás kialakítása, növelése. E programok és akciók célja: hogy az ügyfél egy adott termékcsoportban az adott márkát válassza vagy pedig az adott az áruházba, boltba térjen vissza vásárolni. A kulcs a megszokás és a kötődés illetve egy marketing pszichológiai szakszóval: az elköteleződés.

Külön megjegyzem a regisztráció a mai napig többnyire papíron, írásban történik – erről pedig már volt szó itt a blogban. Ez tudat alatt sokkal jobban működő, sokkal erősebb elköteleződést eredményez. Úgy érzékeli az agyunk, mintha egy szerződést írtunk volna alá.

Mivel az ügyfeleknek nagyon leegyszerűsítve három típusa van: ügyfél, visszatérő ügyfél, lojális ügyfél (átvesz PR- és reklámfeladatokat); a szervező cégek célja mindig az, hogy észrevegye a vevő a terméket/boltot, vásároljon, elégedett legyen és visszatérjen. Ezeket a visszatéréseket lehet elősegíteni pontgyűjtő akciókkal és hűségprogramokkal.

E között lényegében annyi a különbség, hogy míg a hűségprogramok a már meglévő ügyfeleknek egy köszönöm kedvezmény vagy többletszolgáltatás, úgy a pontgyűjtő akciók az új vagy hezitáló ügyfeleknek is szól.

A Loyalty360 & SAS globális felmérése a hűség és vevőmegtartási programokról kimutatta, hogy a vállalatok 44%-a gondolja valamilyen módon hatékonynak ezeket a programokat; 2/3-a rendelkezik önálló vásárlói hűséggel foglalkozó részleggel.

Legfontosabb céljuk vele az elvándorlás csökkentése és a fogyasztók márkahívőkké (lojális ügyfelekké) alakítása. Folytatjuk…


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Hogyan és mit posztoljon egy KKV Facebook rajongói oldalára?

Regisztráljam, vagy ne kis és középvállalkozásom (későbbiekben KKV) a Facebookon? Merülhet fel több cégvezetőben is a kérdés. Véleményem szerint a...

Close