A kényelem nem mindig kifizetődőolvasási idő 2 perc

A mai posztban azt szeretném bemutatni, hogy milyen nagy tévhit uralkodik a mai online marketingesek közt, mely szerint azt hiszik, hogy minél egyszerűbb egy regisztrációs form vagy bármilyen űrlap, annál nagyobb az esélye, hogy azt kitöltsék. Pedig ez korántsem van így.

Holnap az E-mail marketing 2013 konferencián fogok beszélni és egy konkrét esettel fogom bebizonyítani, hogy mennyire függ a kitöltés aránya inkább a felkínált ajándék relevanciájától és értékétől, mintsem a kitöltendő űrlap hosszától vagy bonyolultságától. Ennek jártam utána marketing pszichológiai oldalról is.

Találtam is egy idevonatkozó tanulmányt, amelyben két kutató (Aronson és Mills) megfigyelte, hogy akik komoly és nehezen teljesíthető feltételek és áldozatok árán jelentkeztek egy kitalált iskolai csoport beavatási szertartására, rendszerint többre értékelték a választott csoportot. Sőt két másik kutató (Gerard, Mathewson) olyan beavatási szertartást talált ki, amelynél fizikai fájdalmat, áramütést is el kellett viselnie a jelentkezőnek. A kísérletek kimutatták ,hogy minél több áramütést kapott egy beavatandó, annál biztosabban állította később, hogy a csoport érdekes és a tagjai elismerésre méltóak. Hihetetlen nem?

Nos az online marketingben nem kell áramütéstől tartanunk, de való igaz, hogy, ha egy megfelelő célt tudunk kínálni az érdeklődőnek (legyen az egy rejtett tartalom vagy egy csoporthoz tartozás érzése, esetleg egy nagy értékű ajándék), akkor nincs jelentősége a kitöltendő űrlap hosszának.

Két megjegyzés még: Az ember akkor vállal egy-egy döntésért később is érvényesülő felelősséget, ha azt külső nyomás nélkül teszi és ezért sem kifizetődő stratégia az, ha nagyon „nyomulósan” próbálunk értékesíteni. Lehet, hogy ideiglenesen emeljük az értékesítési volument, de hosszútávon nem marad meg az elköteleződés és elvesztjük az ügyfelet.

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük