A kommunikációs csomópontokról

Az interneten egyre nehezebb népszerűsíteni egy-egy terméket, szolgáltatást, ügyet; de mindig lesznek olyan marketing megoldások, amelyekkel széles körben, nagyon hatékony eredményeket lehet elérni. Ilyenek a kommunikációs csomópontok.

Felmérések igazolják, hogy azt, amit a barátunk, ismerősünk ajánl nekünk, azt sokkal inkább nyitottabban fogadjuk, mint azt a marketing üzenetet, amely egy úgymond “idegentől” érkezik, olyantól akivel szemben nincsen kötődésünk, emocionális kapcsolatunk.

Online marketingben is léteznek kommunikációs csomópontok, ráadásul sokkal jobban mérhetőek (pl. követő, rajongó, látogató, lájk, megosztás, “beszél róla”, RSS feliratkozó, hírlevél olvasó). Ők azok a személyek, akiket egy jól definiálható csoport követ, akik szemében ez a személy a szakértő, aki egy picit feljebb áll az “elismerési ranglistán”. Ha ő mond valamit, elfogadják. Ha ő ajánl valamit, az másképp hat, mint egy hirdetés vagy banner, mert személyesebb, érzelmileg gazdagabban hat.

Rubint Réka és Istenes Bence a Nescafé promócióban

forrás: facebook.com/rubintreka

Jó példát láttam ma is, konkrétabban, hogy a Nescafé megnyerte magának Rubint Rékát és Istenes Bencét, hogy segítsenek promótálni a “Támadnak a rokonok” elnevezésű kampányukat. Réka kész valóságshow -t közvetít életéről a 290ezer rajongóval büszkélkedő Facebook oldalán, Istenes Bence pedig 35ezer rajongóval és 17ezer Twitter követővel rendelkezik.

Az elfogadott, népszerű sztárok egy márka mellé állítása pedig hatékony marketing eszköz. Igaz, büdzsét igényel, de hatékony! Jobban bevon minket a kampányba, jobban rögzül a márka, az üzenet.

Bárcsak minden kis- és középvállalkozás megtehetné, hogy egy ismert arcot nyer meg magának, de ha olyan általános lenne, akkor nem is lenne ennyire hatékony.

A Te céged, márkád, szolgáltatásod mely ismert személy személyiségével, tevékenységével lenne egyeztethető?


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Online vásárlói típusok

Mindig beszélünk a piackutatásról, a célközönségről, de én ennél többet akarok és szeretek lemenni a vizsgált cégeknél egészen az ügyfél...

Close