A legfantasztikusabb szóbeszéd marketing modell. De jó kisvállalkozásoknak is?olvasási idő 3 perc

Minden egyes alkalommal csodálom a trnd vírusmarketing cég üzleti modelljét. Irigylem őket és egyben szakmailag is elismerem őket. Szuper dolgot hoztak össze! A kérdés az, hogy letudjuk-e fordítani ezt a modellt egy kis- és középvállalkozás szintjére? Most megmondom Neked!

trnd modellje röviden annyi, hogy Európa szinten van 800 ezer(!) regisztrált fogyasztója, akiknek a megrendelőitől (pl. Nestlé, Henkell, RedBull, T-Home, Microsoft) kapott, még piaci bevezetés előtt álló termékeit eljuttatja tesztelésre. Ez egy nagy fókuszcsoport lényegében. A mintadarabokat a tesztben résztvevők ingyen kapják, cserébe aktivitást és véleményt kér a trnd. Őszinte, építő jellegű kritikákat vagy egy-egy feltöltött fotót egy közösségi oldal alkalmazásba vagy erre kialakított microsite -ra. Ez jelenti a tartalmat és a vírushatást. Mivel ezek  a termékek még nincsenek boltban, némiképpen kiváltságosnak érezheti magát az a tesztelő (trnd tag), aki részt vehet egy ilyen projektben. Ebből egyenes ágon következik, hogy eldicsekszik elmondja ismerőseinek, kollégáinak, hogy ő már ivott az új energiaitalból, már kipróbálta az új fogkrémet, stb. Tipikusan a folyosói pletykákat, az utcai „Helló, hogy vagy, mi van veled?” beszélgetésekhez adnak beszélgetési alapot. Fantasztikus!

Legutóbb az Ariel Active Gel kapszulákat tesztelték így. Itt is 2000 fő volt a tesztcsoport, 1500 fénykép készült és rengeteg hasznos ötlettel gazdagodott a gyár. Az pedig már csak „mellékes”, hogy a tesztelők kedvezményes vásárlói kuponokat is kapnak, így nagy arányban konvertálódik át az érdeklődő-tesztelő vásárlóvá.

Nézzük mi kell, hogy egy kkv-nál is működjön ez?

  • Kell egy piaci bevezetés előtt álló termék. Valószínűbb, hogy egy mindennapi használati- fogyasztási termékkel sikeresebbek lehetünk, de egy különleges online szolgáltatás is megfelelhet e célra.
  • Ha fizikai a termék, tudunk-e mintadarabokat adni? Fókuszcsoportnál minimum 30 fő a megfelelő minta, így számoljunk. De minél nagyobb a tesztelői kör (ennél a modellnél), annál nagyobb lesz a vírushatás!
  • Ha tudunk, akkor már jó helyzetben vagyunk: Csináljunk tesztelői csomagot, utasítással, kérdőívvel. Legyen világos, hogy mit várunk el attól, aki részt vesz ebbe a projektbe.
  • A projekthez szerezzünk érdeklődőt közösségi hálóról (egy jó szövegíró csodákra képes!), hirdessünk megfelelő kulcsszavakra. Mivel tesztről és ingyen termékkipróbálásról van szó, valószínűleg még válogathatunk is a kínálatból.

Készítsünk Facebook alkalmazást és micrositet (esetleg a kettőt összekötve), ahova fel lehet tölteni a tesztelésről szóló „jegyzőkönyvet,” fényképet és lehet lájkolni, megosztani. Motíváljuk egy-egy extra kuponnal, kedvezménnyel a tesztelőket, hogy küldjék el azt a jegyzőkönyvet ismerőseiknek. Ez a legjobb targetálás! Hiszen ha egy mosószert tesztelt a hölgy, biztosak lehetünk benne, hogy ő csak olyannak fogja továbbküldeni, akit ez érdekel is.

Abszolút működhet ez a vírusmarketing modell egy házi szappan manufaktúránál, egy bármilyen élelmiszer- vagy kemikália gyártónál. Használjuk ki ezt a potenciális lehetőséget, alkalmazzuk! Gyűjtsük az eredményeket és a tesztelők által generált tartalmat és engedjük, hogy beszéljenek a még meg sem jelent termékünkről 🙂 Ez a kulcsa az egésznek!

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük