A leggyakrabban használt marketingeszköz: a Facebook

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

A kis- és középvállalati szektorban a Facebook a leggyakrabban használt marketingeszköz. Többek között ez derült ki a 2012-es KKV-marketingfelmérésből, melyet mintegy 2100 vállalkozó töltött ki.

A Facebook vezető szerepe nem meglepő, annak tudatában, hogy világviszonylatban immáron 1 milliárdan, hazánkban pedig 4,2 millióan használják a közösségi oldalt. Ez az internet hozzáféréssel rendelkező lakosok több, mint 68 százalékát jelenti! A közösségi oldal hatékonysága a kínált termék vagy szolgáltatás célcsoportjától és a Facebooktól elvárt marketingcéloktól függ.

A Facebookhoz rendelt általános marketingcélok: ismertség növelése, értékesítés támogatása, honlapra átmenő forgalom generálása, adatbázis építése, rendezvények, események promótálása, szervezése. Az, hogy mennyi hasznot tudsz húzni a közösségi oldalból, csak rajtad áll, de ha bele sem kezdesz (vagy nem csinálod kellő szaktudással és lelkesedéssel) akkor nem lesznek eredmények.

A legjobb, ha napi szinten kerül fel az üzleti oldaladra új tartalom, ami lehetőleg kép legyen szöveggel (a képet szívesen megosztják a felhasználók ismerőseikkel, ha elég érdekes). Próbálj változatos, tetszetős tartalmakat létrehozni. Ahogy egyre nagyobb a rajongótáborod, jól látható, hogy mik a legkedveltebb bejegyzések és azok alapján építsd a további tartalmat. Ugyanez igaz a posztolás idejére is, ki kell tapasztalnod, mikor használják a rajongóid az oldalt. Általánosságban egyébként a szerda délután és a hétvége kedvelt a hazai facelakók körében. A posztok időzítésével időt spórolhatsz, az új beállítási lehetőség segítségével pedig már célozhatsz a rajongóid között is, hogy kik láthatják az adott posztot.

A közösségi oldal egyébként az elmúlt két évben vált vezető marketingeszközzé, 2010-ben még a felmérést kitöltők mindössze 56 százaléka jelölte a Facebookot a leggyakrabban használt csatornaként.

Ha érdekel, hogy melyik az a 15 marketingeszköz, amit a kis-és középvállalkozások a leggyakrabban használnak, töltsd le a friss felmérés eredményét: http://m112.hu/kkvfelmeres

Ha kíváncsi vagy rá, hogyan tudod a leghatékonyabban használni ezeket a marketingeszközöket, olvasd el a januári Marketingesek Lapja szaklapban a leghatékonyabb kisvállalati marketingeszközökről szóló írásunkat!

Tagged with:
5 comments on “A leggyakrabban használt marketingeszköz: a Facebook
  1. Balázsik Gábor szerint:

    Hello!

    Jópofa cikk. A 4.2 mmillió közül sokan csak félévente lépnek be. Sokan nem emberek, hanem cégek. Arról kellen felmérést csinálni, hogy hányan vásároltak a facebook-reklám hatására. Ezt elosztva 4.2 millióval, kapunk egy sokatmondó számot. Egyébként úgy látom, van még jópár programozási hiba a rendszerben, pl. a letöltési formon, ha nem jelölik be az 1 közül választható(!) gombot, vagy nem pipálják ki a nyilatkozat jelölőnégyzetet, akkor nem történik semmi, a gombnyomás után, azt sem mondja, hogy bikkmakk. Ezután újra és újra töltögetheti ki az érdeklődő a mezőket, ha még mindig érdekli ezek után is. Az is fura, hogy az emailben feliratkozóknak küldött letöltési linken újra meg kell adni a feliratkozási adatokat 🙁 Ezentúl 2 példányban fogom kapni a oktatást?

  2. Balázsik Gábor szerint:

    Az a szememben egy kissé negatív, hogy lájkolni kell valamit, amiről azt sem tudjuk, micsoda, csak akkor léphetünk tovább.

  3. Evenich András szerint:

    Hát ez elég szomorú, hogy a Facebook-ot mint marketing eszközt használják a leggyakrabban, mivel a weboldalak többsége SEO-t és más online marketing eszköz alapjait sem használják ki:(

  4. Szaladják Linda szerint:

    Szia András. Sajnos sokan -hibásan- kizárólag a Facebookra építenek, és a weboldallal nem foglalkoznak, talán ez is a magas szám oka. A SEO egyébként a harmadik lett a listán.

  5. $Norbert$ szerint:

    Gábor: “Arról kellen felmérést csinálni, hogy hányan vásároltak a facebook-reklám hatására.” – ezt nem szeretik elárulni a cégek, de ha megcsinálod szólj és segítünk 😉 A programozáshoz csak annyit, hogy mindenki máshogy programoz, Te így csináltad volna, egy harmadik pedig teljesen másképp. A programozás már csak ilyen…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.