A leggyakrabban használt marketingeszköz: a Facebookolvasási idő 2 perc

A kis- és középvállalati szektorban a Facebook a leggyakrabban használt marketingeszköz. Többek között ez derült ki a 2012-es KKV-marketingfelmérésből, melyet mintegy 2100 vállalkozó töltött ki.

A Facebook vezető szerepe nem meglepő, annak tudatában, hogy világviszonylatban immáron 1 milliárdan, hazánkban pedig 4,2 millióan használják a közösségi oldalt. Ez az internet hozzáféréssel rendelkező lakosok több, mint 68 százalékát jelenti! A közösségi oldal hatékonysága a kínált termék vagy szolgáltatás célcsoportjától és a Facebooktól elvárt marketingcéloktól függ.

A Facebookhoz rendelt általános marketingcélok: ismertség növelése, értékesítés támogatása, honlapra átmenő forgalom generálása, adatbázis építése, rendezvények, események promótálása, szervezése. Az, hogy mennyi hasznot tudsz húzni a közösségi oldalból, csak rajtad áll, de ha bele sem kezdesz (vagy nem csinálod kellő szaktudással és lelkesedéssel) akkor nem lesznek eredmények.

A legjobb, ha napi szinten kerül fel az üzleti oldaladra új tartalom, ami lehetőleg kép legyen szöveggel (a képet szívesen megosztják a felhasználók ismerőseikkel, ha elég érdekes). Próbálj változatos, tetszetős tartalmakat létrehozni. Ahogy egyre nagyobb a rajongótáborod, jól látható, hogy mik a legkedveltebb bejegyzések és azok alapján építsd a további tartalmat. Ugyanez igaz a posztolás idejére is, ki kell tapasztalnod, mikor használják a rajongóid az oldalt. Általánosságban egyébként a szerda délután és a hétvége kedvelt a hazai facelakók körében. A posztok időzítésével időt spórolhatsz, az új beállítási lehetőség segítségével pedig már célozhatsz a rajongóid között is, hogy kik láthatják az adott posztot.

A közösségi oldal egyébként az elmúlt két évben vált vezető marketingeszközzé, 2010-ben még a felmérést kitöltők mindössze 56 százaléka jelölte a Facebookot a leggyakrabban használt csatornaként.

Ha érdekel, hogy melyik az a 15 marketingeszköz, amit a kis-és középvállalkozások a leggyakrabban használnak, töltsd le a friss felmérés eredményét: http://m112.hu/kkvfelmeres

Ha kíváncsi vagy rá, hogyan tudod a leghatékonyabban használni ezeket a marketingeszközöket, olvasd el a januári Marketingesek Lapja szaklapban a leghatékonyabb kisvállalati marketingeszközökről szóló írásunkat!

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük