A marketing behálózta a HR-t is!olvasási idő 2 perc

Ma egy nagyon újszerű és trendi témáról írunk, a marketing szerepéről a HR-ben.

A cégektől – legyenek nagyok, vagy kicsik – a válság alkalmazkodást követel, az pedig csak úgy érhető el, ha a cég odafigyel 3 kulcsfontosságú tényezőre: a kiszámíthatóbb létszámra, a rugalmasabb termelésre és a motivált szakemberekre.

Lippkai Péter HR-marketing szakértő szerint azok a vállalkozások, akik  dolgozóik szakmai és emberi hozzáállásába időt és energiát fektetnek, azok a legbiztosabb alapot teremtik meg a sikerhez. A személyzet és emberi tényezők akár az egekig emelhetik a céget, ha képzettek, motiváltak, lojálisak és a célra tartanak; de a pokolba is süllyeszthetik, ha méltatlannak érzik a velük való bánásmódot. Ha figyelmet fordítunk a cégen belüli HR-marketingre, akkor nőhet a lojalitás és akár 10 százalékkal csökkenhet a munkabér.

A HR eredményei mindig is nehezen voltak mérhetőek, hiszen nincsen két tökéletesen egyforma helyzet, amikről elmondható, hogy HR és HR marketing nélkül ilyen eredményt, velük pedig amolyan eredményt produkált a vállalat. Ha működik a HR marketing az többnyire áttételesen hat a cég eredményeire. Közvetlenül a bérköltségeken mutatkozik meg a számokban kifejezhető hatása.

Azoknál a cégeknél ugyanis, ahol működik HR marketing, – avagy, ahol a munkáltató áldoz arra, hogy alkalmazottjai tisztában legyenek a cég értékével, küldetésével, és erősíti dolgozói körben is a céges arculatot, – ott szívesebben marad állandó az állomány, kisebb a fluktuáció, sőt (!) akár 10%-kal kevesebb bérfizetés mellett is lojálisabb a dolgozói hozzáállás.

hr-marketing

Ha szeretnéd megismerni a HR-marketing gyakorlati eszközeit, töltsd le a Marketingesek Lapja első, ingyenes számát erről vagy erről az oldalról és olvasd el a teljes cikket!

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük