A marketing terv tartalma : Mit tartalmazzon egy jó marketing terv?olvasási idő 7 perc

Amikor az ügyfelek marketing terv elkészítését kérik tőlünk, ajánlatunk az éves marketing terv és marketing stratégia elkészítésére vonatkozik, amely személyes interjúk és technikai háttérvizsgálatok során, többek közt az alábbiakra ad választ a vállalat tekintetében:

Rövid- és hosszú távú stratégiai célok meghatározása a cég vezetői iránymutatásai alapján.

A marketing terv elkészítése során segítünk megfogalmazni, definiálni azokat a nem pénzügyi célokat, amelyek a javasolt intézkedések, bevezetett marketing tevékenységek és feladatok elvégzése után referencia értékekként tudnak funkcionálni.

A vállalkozás küldetése, szlogen kitalálása (amennyiben nincs, vagy módosításra szorul)

A marketing terv elkészítése során megvizsgáljuk, hogy mennyire passzol a jelenlegi szlogen a cég tevékenységéhez, arculatához és stílusához. Ha kevésbé, akkor javaslatot teszünk egy újra – több variációban. A vállalkozás küldetése lényegében egy nyilatkozat, amit a vezetők tesznek közzé az ügyfeleknek. Ebben jó eséllyel tudjuk elérni, hogy célközönségünk azonosuljon a cég értékeivel, minőségi elvárásaival és céljaival.

A vállalkozás profiljának, termékének/szolgáltatásának pozicionálása, jelenlegi pozíciók, vásárlói asszociációk megvizsgálása

A vállalkozás pozicionálásával nem csak a piacon, hanem az emberi fejekben is el kívánjuk helyezni a vállalkozást, profilját és termékeit. Minél több olyan, sikeres asszociációra törekszünk, amely egyedi és önmagában is piaci értéket kínál. Ezt pedig kommunikálva olyan egyediséget tudunk kölcsönözni a vállalkozásnak, amellyel nő a megkülönböztető erőnk, márkaértékünk, a termékek iránti kereslet

A marketing terv sablon letölthető itt

Arculat, márkanevek, jogi- és adatvédelmi javaslatok

Az adatvédelmi nyilvántartási szám megléte, a reklámtörvények betartása fontos és elengedhetetlen kelléke a marketing terv elkészítésének. Ezzel egyetemben preventív jelleggel a termékeink nevét is összevetjük a márkanév- és szabvány adatbázissal, és gyakorlott és képzett grafikus, arculati tanácsadó vizsgálja meg a weblap arculatát az ügyfélélmény szempontjából

A vállalkozás és termékeinek SWOT analízise

A normál, négylépcsős SWOT analízissel egyetemben, marketing terveink a hétlépcsős SWOT analízist tartalmazzák a vállalkozásra és a termékekre elkészítve. Ezekből nem csak a környezeti behatásokat, lehetőségeket, veszélyeket lehet megtudni, hanem konkrét cselekvési tervet, feladatokat is generálunk belőle

Belépő termék (vagy szolgáltatás), termékpiramis, termékkínálat és termék szegmentáció meghatározása, ill. felülvizsgálata

A jól strukturált termékpiramis minden vállalkozás fenntarthatóságnak az alapja. Ebben a fejezetben azt tekintjük át, hogy a marketing terv elkészítésekor definiált rendszer és feladatok elvégzéséhez, működtetéséhez mennyire illeszkedik a termékpolitika, a termékstruktúra; továbbá ha szükséges, milyen változtatásokat kell alkalmazni, hogy ez hatékonyabb legyen.

facebook-marketing-mesterkurzus-0824
Ha nem csak lájkokat akarsz gyűjteni, hanem ügyfeleket is!

Termék- és szolgáltatás fejlesztésének életciklusa, garancia, jótállási javaslatok

Ebben a fejezetben a termék életciklusát és a termékhez kapcsolódó kiegészítő szolgáltatásokat, fejlesztési lehetőségeket vizsgáljuk meg. Hozzásegít ahhoz, hogy ne csak csúcsidőben, szezonálisan értékesítsük az adott terméket és hogy az ügyféli elégedettséget, reputációt kontrollálni tudjuk.

Árpolitika, árképzés, ár szegmentációs javaslatok

Az árképzés legfontosabb célja, hogy valóban elkérhető legyen az az ár, amit a szolgáltatás ér és ne kelljen árversenyekbe belehajszolni a vállalkozást. Ez mellett javasolunk olyan ár szegmentációkat, amelyekkel növelni tudjuk a vásárlók/ügyfelek számát.

Ügyfélszerző kedvezmények, akciók, kosárérték-növelő megoldások kidolgozása

Az akciók, kedvezmények és kosárérték növelő megoldások olyan trükkök, módszerek, megoldások, amelyekkel úgy tudjuk növelni a bevételünket, hogy nincs szükség termékfejlesztésre, erőforrás növelésére, hanem csak az ezt befolyásoló folyamatok, eszközök, megoldások átvizsgálására, finomítására.

Célközönség meghatározása, vásárlók elemzése- profilozás

Az egyik legfontosabb része a marketing terv elkészítésének, hogy piackutatással felmérjük a vállalkozás célközönségét és a lehető legtöbb információt begyűjtjük róluk. Mindezt annak érdekében, hogy szolgáltatásaink, termékeink a lehető legjobban kielégítsék az elvárásokat, igényeket. A vásárlókat több kategóriába soroljuk, profilozzuk és nem csak ESOMAR kategóriák szerint rendszerezzük

Versenytársak, konkurensek teljes körű elemzése

Online, offline, meglévő és saját kutatások (próbavásárlás is!) alapján a lehető legalaposabb módon elemezzük a versenytársakat.

Lehetséges stratégiai- és keresztmarketing partnerek felkutatása, ajánlása

A vállalkozás fenntarthatóságának egyik alapköve az értékesítés és ügyfélszerzés kapcsán kötött együttműködések. Az erre potenciálisan megfelelő partner-jelölteket kutatjuk fel és javaslatot teszünk megközelítésükre.

A célközönség elérése leginkább alkalmas marketingeszközök ajánlása és részletes bemutatása

Azon marketing eszközök bemutatása, amelyekkel az elkészített marketing terv és marketing stratégia a leginkább megvalósítható. A marketing eszközök javaslata mellett várható költségek is szerepelnek.

A marketing terv sablon letölthető itt

Online marketing (ideértve: Facebook-marketing) stratégia kialakítása
A vállalkozás marketingrendszerének ábrázolása folyamatábrán

Ez a folyamatábra az audit során segít megérteni az eddig hibás vagy nem hatékony működés okait, az új ügyfél-flow és marketing folyamatok ábrája pedig segít megérteni, megértetni az új folyamatokat.

Promóciók, kampányok, egészen pontos kidolgozása – költségtervezéssel

A marketing terv elengedhetetlen része, hogy 1 évre megtervezzük vázlatosan a vállalkozás promócióit, megjelenési felületeit, alkalmazott eszközöket, ezek intenzitását, időzítését és büdzséjét. A tervtől természetesen el lehet térni, ez mindig csak egy javaslat a legjobb esetre.

A vizsgálat eredménye egy kb. 100 oldalas írásos forgatókönyv, amely iránymutatást ad arra, hogy mit tegyen a vállalkozás a következő egy évben annak érdekében, hogy a kitűzött vezetői célok megvalósuljanak.

A marketing terv és stratégia elkészítésének időtartalma: 20 munkanap, ebből minimum 2-5 óra helyszíni, személyes beszélgetés a vállalkozás kulcsembereivel.

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük