A marketingben látják az e-kereskedelem sikerét

Az UNAS és az Olcsóbbat.hu 2014-es e-kereskedelmi felmérése szerint nőtt a mobiltelefonról vásárlók aránya, és egyre jobban fejlődik a hazai e-kereskedelem.

Az elmúlt év során nőtt a webshopok forgalma, a vásárlók száma, és az átlagos kosárérték is – derül ki az adatokból. A hazai webshopok 5%-a szolgál ki napi 50, vagy ennél több megrendelést, a nagy részük azonban naponta átlagosan 10 megrendelést kap, 6000 és 15000 Ft közötti értékben. Minden tizedik vásárlás értékes haladja csak meg a 30000 Ft-ot.

A kereskedők fele vette észre, hogy nőtt a mobiltelefonokról indított vásárlások száma is. A legjobban a számítástechnikai cikkek, a háztartási eszközök, a kozmetikumok és a játékok a kelendőek az online boltokban.

e-kereskedelem

A fizetési lehetőségek tekintetében van még mit behozniuk az internetes áruházaknak. A hazai webáruházak közel felénél ugyanis még mindig nem lehet online fizetni. Ötödük használ hagyományos banki modult, harmaduk pedig bankoktól független fizetési szolgáltatást.

Fontos a marketing a vállalkozók szerint

Az elmúlt időszakban a webshopok közel fele végzett kisebb-nagyobb átalakítást működése terén, illetve image-ében, és a leginkább arra koncentrálnak, hogy marketing eszközeiket, és közösségi média megjelenésüket is fejlesszék.

Az egy évvel korábbi adatokhoz képest már kevesebben használnak banneres megjelenést és hírlevelet. A meghatározók a közösségi média felületei lettek, ezek közül is a Facebook-ot gondolják a leghatékonyabbnak.

Fizetett hirdetésekre a webshopok nagy része 10 és 50 ezer forint között költ havonta. Tevékenységeik hatékonyságát és sikerességét az online boltok háromnegyede a Google Analytics segítségével méri.

Az online kereskedők egyébként szakmai döntéseik előkészítésénél leginkább a hazai online forrásokból tájékozódik, de több mint felük olvas hazai szaklapokat, blogokat is.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
101 tartalomtípus, ami a legjobban építi a márkádat, ügyfélkörödet

A minőségi tartalommal minőségi márkát építhetsz, így a megfelelő tartalmaknak a marketing terved alapvető részét kell képezniük. Itt van egyből...

Close