A nagy „díj-üzlet”

A mai napig tartom, hogy az egyik legjobb üzlet, ha valamilyen díjat, „az év valamije” szavazást szervezünk, és a jelentkezések révén bevételre, valamint lehetséges ügyfél kapcsolati információkra teszünk szert. Ez egyáltalán nem átverés, mindenki azért nem képes díjat alapítani. Egyrészt már kevés olyan „díj” van, amit még nem alapítottak meg (bár az is igaz, számtalan további lehetőség adott még), illetve nem mindenki rendelkezik olyan kapcsolatrendszerrel, amivel olyan szervezeteket, zsűri tagokat, támogatókat tud belevonni a „díj”-ba, hogy az hiteles legyen.

A „díj” egyetlen ereje a hitele és az elismertsége. Ha elismert és hiteles versenyt akarunk alapítani, akkor elismert és hiteles szakmai zsűrit, támogatói hátteret kell “gründolnunk”.  Lényegében ezen áll vagy bukik az üzlet sikere, amelynek a főbb lépései:

  1. Találj ki egy „díjat” vagy elismerést, amely kapcsolódik a vállalkozásod profiljához,
  2. készíts rá üzleti tervet,
  3. tervezd meg a felépítését, működését.
  4. Kérj fel a zsűritagokat, a támogató szervezeteket és a „díj” fővédnökét.
  5. Tervezd meg a PR- és reklámkampányát,
  6. jegyezd be a honlapot,
  7. védd le a „díj” nevét a szabadalmi hivatalnál,
  8. jelenj meg a piacon.

Amit itt leírtam kb. 1 év, tehát ha díjat szeretnél alapítani jövő ilyenkor, akkor most állj neki. Amúgy a „díj”üzlet egy olyan terület, amelyben én is számtalan lehetőségeket látok, bátran ajánlom minden olyan vállalkozó kedvűnek, akinek kiterjedt kapcsolatrendszere van vagy azt szeretné kiterjeszteni.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
A vevő, mint céget éltető erő

Napjainkban az erősödő termék és szolgáltatás túlkínálat miatt a cégeknek egyre nagyobb figyelmet kell szentelniük az új megkeresésekre, érdeklődésekre, ugyanígy...

Close