Hogyan érjük el, hogy a mi termékünket vegye meg a vásárló?

Napjainkban a legtöbb termék piacán kiélezett versenyről beszélünk. Ebben az éles versenyben csak azok a termékek vehetik fel leghatékonyabban a versenyt a többi, már piacon lévő termékkel, amelyek egyrészt kitűnnek a többi közül, felkeltik a vásárlók figyelmét másrészt többletélményt nyújtanak, mint a többi termék.

A színek, a forma és a csomagolás mind-mind a megkülönböztetést teszik lehetővé. Mindezekkel elérhetjük, hogy a fogyasztó figyelme „megakadjon” termékünkön, ha a polcokat fürkészi a boltokban. A csomagolást és a formát egyszerre látjuk, amikor ránézünk magára a termékre, a kettő összhatása nagyon fontos. A csomagolás a vizuális megjelenítést, a formatervezés pedig a kényelmes használatot, fogyasztást szolgálja. A formatervezésre üdítőitalok, ásványvizek, vagy tusfürdők esetében figyelhetünk meg érdekes példákat, termékeket. Mindezekkel többletet tudunk nyújtani a fogyasztóknak, „élményt” kapcsolhatunk a fogyasztáshoz. Ez lehet akár csak a kellemes termékfogyasztás élménye is egy üdítő esetében,  amikor az üdítős üveg teljesen kézre esik, és formája a könnyű fogást teszi lehetővé. A színekkel mozgást, dinamikát tudunk vinni termékeink életébe. Az egyes színek különböző jelentéstartalommal bírnak, nézzünk is meg ezek közül a legjelentősebbeket és azok rövid  jelentését:

A sárga az értelemnek és a napsütésnek a színe, az örömmel, a boldogsággal, az energiával kapcsolják a legtöbben össze. A narancssárga a lelkesedést, a boldogságot a kreativitást, az elhatározottságot és a sikert szimbolizálja. A piros a szenvedélyre, érzelmekre világít rá. A lila megnyugtató, nyugalmat és védettség érzését kelti. A kék szín a szabadság és a kreativitás színe, reményt, bizalmat, intelligenciát is szimbolizál. A zöld erősíti a biztonságérzetet, nyugtató hatással bír. A szürke kicsit melankóliás, az unalom és egyhangúság jelképe is egyben. A fekete a legkomolyabb szín, sötétséget, eleganciát jelképez. A fehér a fény, a tisztaság és az egyszerű szépség jelképe.

Nagyon fontos, hogy mielőtt egy új terméket viszünk piacra, vagy már meglévő termékeink csomagolását, vagy annak színét,  formatervezését újítjuk, teszteltessük le új koncepciónkat célcsoportunkkal. Előfordulhat, hogy ami szerintünk célcsoport specifikusnak tűnő újfajta kialakítás, ötlet, az magának a vásárlóközönségnek nem biztos tetszik.

Egy azonban biztos: Figyeljünk oda termékeink csomagolására és formájára, és törekedjünk mindig arra, hogy egyediek legyünk!


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Ami még a marketingnél is fontosabb

Egy vállalkozás életében nem minden a marketing - bár kétség nem fér hozzá egy cég nem létezhet e nélkül. De...

Close