A török tea esete a kisvállalati marketingbenolvasási idő 2 perc

Járok – kelek a városban, az országban. Sszerencsére van olyan nap, amikor eljutok egy-egy színházi előadásra is. Szeretem a színházat. Azt meg még jobban szeretem, ha előtte-utána olyan marketing fortélyokkal találkozom, amiből lehet tanulni, amit meg lehet mutatni itt a blogon.

Hétfőn történt, színház után egy kicsit még a pesti éjszaka fényeit élvezve leültünk teázni egy körúthoz közeli török étterem járda melletti teraszán. Egy picit étkeztünk is, picit ittunk is. Finom volt. Nagy meglepődésemre az étkezés végén kihoztak mindenkinek egy forró török teát ajándékba. Nagyon szép gesztus volt, picit már le is hűlt a levegő, jól esett mindenkinek a gőzölgő finomság.

Aztán belegondolva és látva a történéseket, nem is volt ez annyira ajándék. Inkább befektetés!

Ugyanis az történt, hogy a forró teát szürcsölgetve nem álltunk gyorsan tovább, hanem ott maradtunk (a többi asztalnál is) és beszélgettünk. Ott ültünk fixen vagy 10-15 percig, ami pedig a társadalmi bizonyíték elve alapján újabb vendégeket hozott az étteremnek. Nagyon ügyes húzás, „két légy egy csapásra”. Kedveskedés, figyelem is a meglévő vendégnek + egy zseniális vevő csalogató megoldás, hiszen negyedóráig egy olyan kép várta a sétáló külföldieket és párokat, hogy ebben az étteremben teát szürcsölgetve beszélgetnek az emberek.

Ha vendéglátással foglalkozol, gondolkoztál már hasonló kis figyelmességen, ami vendégmarasztaló is és egyben növeli az üzleted előtt elhaladó potenciális vendégek fejében kialakuló képet? Ha nem, találd meg a magadét és alkalmazd!

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük