“A válság óta látjuk, hogy a hagyományos út nem elég, nem érdekes.”

– ezekkel a szavakkal kommentálta legújabb munkájukat Geszti Péter, a legújabb Grando.hu reklámfilmet készítő ügynökségnek, az Okegónak a tulajdonosa.  Annyira örültem, hogy végre egy ügynökség is úgy nyilatkozik, hogy low-budget megoldások is sikeresek lehetnek, mert egy jó reklám nem attól jó, hogy aranyáron mérték az elkészítését. Ebből például mémet szeretnének… De mitől lesz valami mém?

Volt még egy nagyon fontos mondata a kreatív igazgatónak:

“egyre inkább saját abszurditásába süllyedő magyar közállapotokban a humor áttöri az ellenkezés falát”

– és ez az, amitől talán várható manapság, hogy sikeres legyen egy reklám. Megjegyezhető és szerethető. Ebből például még mémet is szeretnének, mert hogy ez volt a cél…

De nézzük meg miből lesz mém?

  1. egy világsikerből, amire mindenki odafigyelt (pl. Red Bull Stratos)
  2. egy aktuális, közéleti botrányból (pl. “smittelem” – a volt köztársasági elnök plágiumügyéből)
  3. egy adott térség, egy adott szociális jellemzőkkel bíró személy története (pl. Polgár Jenő v. Szalacsi Sándor)
  4. egy híresség, egy világeseményen szokatlan viselkedése (pl. Balotelli feszítése)

Vajon mém lehet-e a grando.hu új reklámfilme?

A karakter egyedi: piros garbó (erre mondjuk egy Flashmobot szerveznék, ahova ajándék fejében piros garbósok és szőke parókások/hajúak jöhetnének), szőke haj és a már már abszurd lustaság, stílus jó! és megjegyezhető, de ettől még nem lesz mém. A mém attól lesz igazán mém, ha az alapanyag nem olyan vicces, hanem a közösség tudja kifigurázni vagy viccessé tenni.  Ha visszagondolunk a legtöbb esetben egy mém mindig komoly, csak annyira abszurd vagy szokatlan, hogy az internetes társadalom a “szájára veszi” és elkezdi kifigurázni. Ekkor lesz valami mém.

A bevásárlás helyett pedig – úgy gondolom – nem fogjuk használni a “begrandoztam” kifejezést, bár kreatívitásból ez is jeles.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Marketing stratégia 2013 : Mikulásnapi marketing tervező Workshop

Gyere el december 8-án és tervezzük meg együtt vállalkozásod 2013-as marketing stratégiáját! Hozz ki többet termékedből/szolgáltatásodból, cégedből és magadból is!...

Close