A vevő, mint céget éltető erő

Napjainkban az erősödő termék és szolgáltatás túlkínálat miatt a cégeknek egyre nagyobb figyelmet kell szentelniük az új megkeresésekre, érdeklődésekre, ugyanígy a már meglévő vevőikre, újabb vevők megnyerésére. Ahogy Jeff Bezos is szavai is tükrözik:

“Az ügyfél elsőbbséget élvez: csak akkor vagy képes profitot termelni, ha az ügyfeleid szükségleteire összpontosítasz…”

De hogyan is lehet az ügyfelek szükségletére összpontosítani?

Ezt segíti nagymértékben a CRM, azaz a customer relationship management, ami az ügyfelek adminisztrálását, az azokkal való kapcsolattartását, velük való üzleti folyamataink menedzselését, esetleg automatizálását foglalja magában.

A CRM fogalma rendkívül szerteágazó, és nagyon sok területet és tevékenységet foglal magába. A lényege abban rejlik, hogy szisztematikusan foglalkozni kell a már megnyert vagy bármilyen módon velünk kapcsolatba kerülő fogyasztóval, folyamatosan el kell náluk érni azt, hogy meg legyenek elégedve cégünkkel, ügyfélkezelési folyamatainkkal és hogy ez a megelégedettség újabb vásárlásokat eredményezzen a jövőben is.

Miben támogat minket egy CRM rendszer? Segítségével:

  • A lehető legtöbb információt rögzíthetünk az érdeklődőkről, ügyfelekről.
  • Kategórizálhatjuk, minősíthetjük érdeklődőinket, ügyfeleinket tulajdonságaik, szokásaik alapján.
  • A rögzített információk alapján testreszabottabb kommunikációt folytathatunk velük és igazodhatunk igényeihez, elvárásaihoz.
  • Rögzíthetjük kapcsolatunk, kommunikációnk előzményét, amely segít ahhoz, hogy semmit se felejtsünk el.
  • Mindezt csapatmunkában, e-mail, sms és teendő sablonokkal, esetleg automatizálva.

CRM szoftver segítségével könnyebbé tudja tenni egy cég a CRM tevékenységét. Ilyen kiváló szoftvert kínál például a MiniCRM Zrt. is: www.minicrm.hu, amit mi is sokszor ajánlunk ügyfeleinknek.

A te céged hogyan kezeli az új érdeklőket és a már meglévő ügyfeleket? Hogyan tartja meg? Vannak CRM folyamataid? CRM rendszered?


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Az irigység csúnyává tesz!

Ahogyan a privát életünkben gyermekkorunk óta számtalan irigyünk akad, úgy az üzleti életben is azt tapasztalhatjuk, egyre többen irigykednek ránk....

Close