Állva hagyta az online kiskereskedelem a hagyományosat

Tetszetős tendenciákat olvashatunk ki a GKI Digital és az Árukereső.hu Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának felméréséből. Az online kiskereskedelem fél év alatt 62 milliárd forintos forgalmat könyvelhetett el, amely a tervezett éves forgalom 41%-a és több szektor is szárnyal.

A kutatás a hat legnagyobb szektort (Műszaki cikk / Számítástechnika / Játék és kultúra / Ruházat-sport és divat-kiegészítők / Szépség-Egészség /Otthon-Kert) vizsgálta és az OKI index 14 ponttal emelkedett az előző negyedévhez képest. Ez forintban 35 milliárdos forgalmat jelent (előző negyedév: 27 Mrd Ft), amelyből, mint általában, most is a műszaki szektor kanyarította ki a legnagyobb szeletet a maga 11,1 milliárdos forgalmával. Igaz, a mostani szárnyalás (éves bevétel 47%-a máris teljesítve) a futball világbajnokságnak is betudható, mert olyankor hagyományosan sokkal több műszaki cikk fogy. Emellett a többi szegmens is profitált a szezonális hatásokból, egyszeri ünnepekből. Szemben a hagyományos kiskereskedelemmel, amely csökkenéssel zárta a második negyedévet.

Folyamatosan növekszik az online kiskereskedelem forgalma.

Folyamatosan növekszik az online kiskereskedelem forgalma. Kép forrása: gentleninja.com

Kilőtt az otthon, kert szektor

A második negyedév legnagyobb nyertese 69%-os növekedés elkönyvelése mellett az otthon kert szektor lett. Sőt az első negyedéves gyengélkedése után a könyvszektor is magára talált. Ugyanígy tettek a játék és kultúra szektor webáruházai, amelyek összesen 46%-os forgalomnövekedést (4,9 Mrd Ft-ról 7 Mrd Ft) realizáltak.

Minden a fogyasztó elérésén áll vagy bukik

A kutatás a száraz számadatok mellett 8 fogyasztóelérési technikát is tesztelt, amelyből az áruházak általában 5-6 félét alkalmaznak is. A legtöbben az ár-összehasonlító oldalakon való jelenlétben, a Google alapú hirdetésben, a keresőoptimalizálásban, a hírlevél-küldésben és a rendszeresen frissülő közösségi profilban látják sikerül zálogát.

A tapasztalt magas arányok (konverzió) megerősítették azt a feltevést, hogy szinte minden termék sikere a fogyasztók elérésén múlik. Ezért minden egyes forint, amit okosan költ egy adott cég marketingre, többszörösen megtérül.

Nem hirdetnek mobilon, pedig kéne

A felmérésből az is kiderült, hogy a banner szerepe már közel sem meghatározó, ahogyan mobilon sem hirdetnek sokat a cégek és a közösségi oldalak fizetett hirdetései sem elég vonzóak a piac számára jelenleg. Érdekesség, hogy a legmagasabb konverziós rátát az amúgy elhanyagolt mobilhirdetések hozták, amely előrevetítheti a jövőt, hiszen egy online kiskereskedelemmel foglalkozó cég sem fog lemondani a magas konverzióról.

Használj mobilhirdetéseket a Facebook-marketingedben! – erről is szó lesz a 09.20-ai Facebook-marketing mesterkurzuson! További infó itt

Elmondható, hogy az online kiskereskedelem a kezdeti, óvatos lépések után (választás), a második negyedévben másik sebességbe kapcsolt és öles léptekkel halad, amelynek eredménye az év végi ünnepi szezon alatt fog kicsúcsosodni.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Magyar Marketing Fesztivál 2015 – Roadshow, Veszprém

Kezdetét veszi országos túránk, amelynek keretén belül 10 nagy, magyar városba látogat el a II. Magyar Marketing Fesztivál különítménye. A...

Close