Állva hagyta az online kiskereskedelem a hagyományosat

Tetszetős tendenciákat olvashatunk ki a GKI Digital és az Árukereső.hu Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának felméréséből. Az online kiskereskedelem fél év alatt 62 milliárd forintos forgalmat könyvelhetett el, amely a tervezett éves forgalom 41%-a és több szektor is szárnyal.

A kutatás a hat legnagyobb szektort (Műszaki cikk / Számítástechnika / Játék és kultúra / Ruházat-sport és divat-kiegészítők / Szépség-Egészség /Otthon-Kert) vizsgálta és az OKI index 14 ponttal emelkedett az előző negyedévhez képest. Ez forintban 35 milliárdos forgalmat jelent (előző negyedév: 27 Mrd Ft), amelyből, mint általában, most is a műszaki szektor kanyarította ki a legnagyobb szeletet a maga 11,1 milliárdos forgalmával. Igaz, a mostani szárnyalás (éves bevétel 47%-a máris teljesítve) a futball világbajnokságnak is betudható, mert olyankor hagyományosan sokkal több műszaki cikk fogy. Emellett a többi szegmens is profitált a szezonális hatásokból, egyszeri ünnepekből. Szemben a hagyományos kiskereskedelemmel, amely csökkenéssel zárta a második negyedévet.

Folyamatosan növekszik az online kiskereskedelem forgalma.

Folyamatosan növekszik az online kiskereskedelem forgalma. Kép forrása: gentleninja.com

Kilőtt az otthon, kert szektor

A második negyedév legnagyobb nyertese 69%-os növekedés elkönyvelése mellett az otthon kert szektor lett. Sőt az első negyedéves gyengélkedése után a könyvszektor is magára talált. Ugyanígy tettek a játék és kultúra szektor webáruházai, amelyek összesen 46%-os forgalomnövekedést (4,9 Mrd Ft-ról 7 Mrd Ft) realizáltak.

Minden a fogyasztó elérésén áll vagy bukik

A kutatás a száraz számadatok mellett 8 fogyasztóelérési technikát is tesztelt, amelyből az áruházak általában 5-6 félét alkalmaznak is. A legtöbben az ár-összehasonlító oldalakon való jelenlétben, a Google alapú hirdetésben, a keresőoptimalizálásban, a hírlevél-küldésben és a rendszeresen frissülő közösségi profilban látják sikerül zálogát.

A tapasztalt magas arányok (konverzió) megerősítették azt a feltevést, hogy szinte minden termék sikere a fogyasztók elérésén múlik. Ezért minden egyes forint, amit okosan költ egy adott cég marketingre, többszörösen megtérül.

Nem hirdetnek mobilon, pedig kéne

A felmérésből az is kiderült, hogy a banner szerepe már közel sem meghatározó, ahogyan mobilon sem hirdetnek sokat a cégek és a közösségi oldalak fizetett hirdetései sem elég vonzóak a piac számára jelenleg. Érdekesség, hogy a legmagasabb konverziós rátát az amúgy elhanyagolt mobilhirdetések hozták, amely előrevetítheti a jövőt, hiszen egy online kiskereskedelemmel foglalkozó cég sem fog lemondani a magas konverzióról.

Használj mobilhirdetéseket a Facebook-marketingedben! – erről is szó lesz a 09.20-ai Facebook-marketing mesterkurzuson! További infó itt

Elmondható, hogy az online kiskereskedelem a kezdeti, óvatos lépések után (választás), a második negyedévben másik sebességbe kapcsolt és öles léptekkel halad, amelynek eredménye az év végi ünnepi szezon alatt fog kicsúcsosodni.


Örülök, hogy látlak!

30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Cikk kereső

Read previous post:
Magyar Marketing Fesztivál 2015 – Roadshow, Veszprém

Kezdetét veszi országos túránk, amelynek keretén belül 10 nagy, magyar városba látogat el a II. Magyar Marketing Fesztivál különítménye. A...

Close