Amikor a sajtó is csak egy bábu I.

Van egy Porsche direkt marketing videó, ami mostanában végigsöpör a szakmai oldalakon, blogokon és üzenőfalakon. Erről szeretném elmondani a véleményemet.

Érdekes, ahogy szinte mindegyik, releváns sajtó és kommentáló szakértő “benyelte” a hírt és pontosan azt hitték a reklámról, amit akartak az alkotók hogy higgyenek, de az eredeti célja – szerintem – nem ez volt. Nézd meg a reklámfilmet:

Arról van szó, hogy elvittek egy új Porsche-t egy gazdag negyedbe, vitték a mobilirodát, nyomdát, áramgenerátort (már most nevetek) és mindenkinek egy személyre szabott meghívót nyomtattak. Legalább is ez a történet… jó sokan be is dőltek, legnagyobb meglepődésemre még szakmabeliek is.

A reklám ugyanis nem maga a postaládákban elhelyezett reklám volt, hanem a reklám maga ez a videó, amely úgy söpört végig a neten és a szakmai hasábokon, ahogy azt szerették volna. Ha a Porsche egy valóban perszonalizált direkt marketinget szeretett volna csinálni, akkor nem bohóckodik a kocsival, hanem fényképezget pár házat és utána “ráphotoshoppolják” a kocsit. Olyan profi grafikusai vannak az ügynökségnek, hogy akár a ház karosszériára való vetülését is ledigitalizálják. Amúgy is gyanús a csend az akció közben. Egy ilyen környéken az éberebbek az emberek, talán még biztonságiak is vannak.

De minden elismerésem az övéké, volt egy kreatív ötletük – még talán kis mintán meg is csinálták – de az igazi ötlet a vírusvideó volt és elérte a célját: innovatív direkt marketing technikáról beszámoló dokufilmként adták és használták fel a sajtó munkatársai, pedig mindvégig a videó volt az igazi reklám :)


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Hello, hogy vagy?

Ma egy nagyon rövid, ám annál izgalmasabb marketing pszichológiai trükköt mutatok be, amit instant át is vehetsz és alkalmazhatsz a...

Close