Amit a Déryné tanít neked marketingbenolvasási idő 4 perc

Ahogy ezt korábban jeleztem, a Marketing112 blogja teljesen megújul – elsősorban tartalmilag. Új rovatok, témák lesznek és ezen rovatok keretein belül próbáljuk segíteni a vállalkozásodat, cégedet. Ez a blogbejegyzés az Útközben kategória cikke. Az Útközben rovat azokat az élményeket, tapasztalatokat dolgozza fel, amit üzleti tárgyalásaim, üzleti utazásaim alatt tapasztalok és amit megszeretnék Veled osztani, hogy Te is tanulj belőle vagy Téged is inspiráljon.

A blogbejegyzéseim nem lesznek hosszúak, ha a téma nagyobb terjedelmű, mint egy 5 perces olvasás, akkor azt több részre szedem vagy elektronikus (PDF) mellékletet fogok biztosítani.

A célom, hogy minden blogbejegyzés Neked – olvasónak – egy új üzleti ötletet, egy új marketing tudást, tippet-trükköt vagy egyszerűen csak egy inspirációt adjon.

Szóval a Déryné Bisztró.

Ha még nem ismernéd a helyet, akkor érdemes átlapozni a weboldalukat, bár igazán hasznos információkat a Wikin, a Tripadvisoron vagy gasztro-szakmai oldalakon fogsz olvasni. Sőt nem egy részletes elemzés is készült róla, ezt nem ismételném meg. Én inkább a saját tapasztalatomat mesélem el…

Szóval üzleti találkozó, reggel 8:40 óra, Déryné az I. kerületben. A kávézóba belépve szembe (kb. 3 méterre) azonnal egy ajtón álló úr mosolyogva (és valóban barátságosan) fogad és kérdezi, hogy volt-e foglalásom? Na mondom mi a fene? Reggel 8:40, egy első kerületi kávézóba és foglalnom kell. Ilyet azért nem szoktam…

Foglalásom nem volt, de szerencsére (de feltehető, hogy tudatosan) volt egy szabad hely. Egy hölgy kísért az „asztalomhoz”. Elvette a kabátomat, bemutatkozott és kérdezte az én nevemet is. (Bemutatkoztam én is, de utólag rájöttem, hogy akár névjegykártyát is adhattam volna – gondolom valaki ad is, ami nem rossz listaépítési módszer, ha utána valahogy „validálják”).

Viktória – mert, hogy így hívták – megkérdezte reggelizem-e, és milyen frissen csavar levet kérek. Két opció volt: répalé és narancslé. Narancsot kértem.

Természetesen a narancslé nem volt ingyen, és egyfajta minimum fogyasztásként is funkcionál, de az első alkalommal fizettem úgy narancsléért, hogy nem magamtól kértem, de örültem neki. Ez zseniális kosárnövelő megoldás.

Az épület tényleg nívós, már reggel sokan vannak, külön alsó szinten elhelyezkedő borszoba van, de láttam lezárt VIP részt is, ahol kényelmes bőr kanapékat láttam. Korábbi informálódásomból tudom, hogy ezek a helyiségek a közösségépítés eszközei is, ugyanis a klubtagoknak rendszeresen szerveznek bor- és rumkóstolókat, egyéb gasztro-eseményeket.

Vendégek külföldieknek és üzletembereknek vagy valamilyen üzletről beszélő embereknek tűntek, az egész hely hangulatos. Otthon érzed magad – és ezt a felszolgálók folyamatos figyelme is megkönnyíti. Helyben szűk, de nem is gondolkozol negatívumon.

A gyors találkozó után gyorsan, egy komoly fizetnivalóval, de mégis boldogan távoztam. Szervízdíj 13%, de legalább megkapják a dolgozók. A mai világban ez nagy szó, mert rendre azt hallom különböző éttermekben, hogy elvették a vezetők.

Tanulságok:

  • egy étterem menőbb, ha egy menő sztorija van és nagy múltú az épület
  • egy étterem lehet drága, ha párban van a szolgáltatás minőségével, akkor a vendég boldog lesz
  • a drága ár és a nívós hely még mindig divat és jó célközönség szűrő
  • a minőség a legjobb élmény, amiről az emberek beszélnek, a szakma elismer (pletyka marketing)
  • úgy is lehet kosarat növelni, hogy Te köszönd meg, hogy fizethettél érte („Melyik csavart lét iszod?”-trükk)

Bár dolgoztam már éttermeknek, a Marketing112 nem csak nekik készít marketingtervet, marketing stratégiát. Jó ilyen helyeken járni, hisz rengeteg ötletet és inspirációt kapok én is, mint tanácsadó.

A jó példákból soha sem elég és igyekszem a legtöbbet meg is osztani Veled!

Ha érdekel a gasztromarketing, gyere el a VI. Magyar Marketing Fesztiválra, ahol bemutatjuk a 2019-es, legújabb üzleti- és marketingtrendeket és lesz egy gasztromarketing előadásunk is. Nézd meg az előadókat, nézd meg a programot!

Értékeld a cikket, hogy tudjam, sok ilyen sztorit szeretnél még olvasni:

Nem tetszett [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] Nagyon tetszett
.

Related Posts