Amit a szekunder kutatásokról érdemes tudni

 Mai napi blogunk témája a piackutatás világába kalauzol el minket. A KKV-k nagyon sok hasznos információra tehetnek szert, ha piacot kutatnak. Ezt akár tehetik úgy is, hogy saját maguk látnak mindehhez hozzá. A kutatás során szekunder és primer vizsgálatokat is végezhetnek. Most a szekunder kutatást és annak legfontosabb jellemzőit vesszük górcső alá.

A szekunder adatok nagyon sok hasznos információval segíthetnek egy kutatást. Előfordulhat, hogy egyes marketing problémák megválaszolásához, megoldásához elegendő az, ha csak szekunder adatokat gyűjtünk, ha csak ilyen adatokra támaszkodunk. A szekunder adatgyűjtést más szóval „íróasztal kutatásnak” is nevezzük, mivel a szükséges információkat össze tudjuk gyűjteni akár az íróasztalnál ülve is. A szekunder kutatás során már meglévő adatokra támaszkodunk. További előny ennél a kutatásnál az, hogy időt és költségeket is meg tudunk egyszerre takarítani, hiszen rövidebb idő alatt és a primer kutatásokhoz képest olcsóbban hozzájutunk a szükséges információhoz.

Ha csak szekunder információt szeretnénk alkalmazni a vizsgálat során, feltétlenül ismernünk kell a módszer használatának  legfontosabb hátrányait is:

  • Viszonylag gyorsan elavulnak az adatok
  • Nem biztos, hogy minden megválaszolandó kérdésünkre találunk megfelelő szekunder szekunder információt
  • További hátrány a módszerrel szemben az, hogy ki tudjuk-e választani a rendelkezésre álló nagy információ halmazból azokat, melyek a leginkább relevánsak a felmerült marketing kérdés megválaszolásának szempontjából.

Hol juthatunk szekunder információhoz?

  • Online és offline szaklapokból, újságokból
  • Online és offline publikációs anyagokból
  • Online és offline szakkönyvekből
  • Online és offline tanulmányokból
  • Online fórumokról
  • Statisztikai kiadványokból
  • Kutatóintézetek piackutatási eredményeiből
  • Blogokból

A Te KKV-d is végez bármilyen piackutatást? Saját magadnak végzed a kutatást, vagy megbízol ezzel a feladattal egy külsős céget?

 


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Hogyan mérjük az újsághirdetéseink hatékonyságát?

Ma már a printmédia (pl. egy napi újság vagy egy heti magazin) nehéz helyzetben van. Mindenki internetezik, online olvassa az...

Close