Árukapcsolás a kisvállalati marketingben

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Új eladót vesznek fel egy nagy áruházba. A főnök az első betévedt vevőt hozzá irányítja, megnézvén, mit tud az újonc. Egy idő után a vevő elmegy. A főnök kérdi az új fiút, mennyiért vásárolt az illető. – 22 millió forintért – mondja a srác…

A főnök majdnem hanyatt esik a csodálkozástól. – Mit vett? – Két horgot akart venni, de én nagyobbakat ajánlottam neki, hátha nagy halat fog. Ehhez azonban szükség volt erősebb zsinórokra és nagyobb botokra. A nagy hal nem fér be egy kis haltartóba, ezért adtam neki egy vízbe merülőt. A felszerelés természetesen nem fért el az ő régi csónakjában, ezért bemutattam neki a legújabb motoros kishajónkat. Ezzel csak az volt a probléma, hogy az autója nem bírta volna el a hajót. Szerencsére eszembe jutott az a Jeep, amit a múlt héten kaptunk.

A főnök teljesen elhűlve kérdezi: – És mindez úgy kezdődött, hogy két horgot akart venni? – Hát, tulajdonképpen ő csak tampont keresett a feleségének. Mondtam neki, ha már úgyis el van b…va a hétvégéje, menjen inkább horgászni.

Az árukapcsolásnak sok válfaja van. Amiről szól a fenti történet (és maga a kép) az egy olyan árukapcsolás, ahol a megismert vagy (pl. CRM-ből) vélt adatokra építkezve nem csak a prompt igénybe vett szolgáltatást, megvásárolt terméket kínáljuk, hanem később vagy azonnal egy másikat is. Pl. a kóla mellé sós mogyorót kínálunk, egy fodrász üzletben egy manikűr szolgáltatást vagy egy autómosó- és tisztító mellett egy kisvállalkozást üzemeltetünk, ahol hasznosan telhet az idő. Rengeteg variáció van, határ a csillagos ég.

Viszont az is árukapcsolás, ha két árnak egyben egy közös árat adunk (bá ez inkább leárazásnak tűnik az egyik termék szempontjából). Vagy van a trükkös árukapcsolás módszere, amikor két termék közül az olcsóbbra teszünk egy mennyiségi kitételt és ha az a minimum vásárlási feltétel megtörténik, akkor megkapja a drágább ajándékot ingyen (pl. 5 nyakkendő után egy ing ingyen).  A háttérben a matek persze rendben van, de a vásárló szemszögéből ez a világ legjobb üzlete.

Te milyen árukapcsolásban hiszel? Milyet használsz? Lehet kommentelni 🙂

A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

Tagged with:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.