Az emberek nevettek az ötletén: most egy 500 millió dollárt érő cég tulajdonosa

Hosszú ideje a virágok ugyanazt jelentik: „Szeretlek”, „Sajnálom”, „Remélem, hogy jobbra fordulnak a dolgok.

Tehát ezek után ki álmodozna arról, hogy versenyezni kezd a pozitív gesztusok és érzelmek megtestesítőivel, a virágokkal?

Tariq Farid a virágbolt tulajdonos elkezdett játszani a virág alakúra vágott ananász szeletekkel. Akkoriban még azt mondták neki: „maradj az igazi virágoknál, csak vesztegeted az idődet és a pénzedet a gyümölcs csokrokra.

De amikor először bemutatta a gyümölcs kompozíciókat otthon, és letette az asztalra a kreációját, Édesanyja így szólt: „Ez nagyszerű.” Pontosan ez volt az a támogatás és bátorítás, amire szüksége volt ahhoz, hogy belevágjon az új vállalkozásába.

tariq-farid

Farid egy tiszteletbeli helyi professzornak mesélte el az új üzletének ötletét. A szakértő nevetett és emlékeztette Farid-ot, hogy virág üzlete van és hogy arra kellene összpontosítania, amiben a legjobb. „Senki nem csinálja ezt”- mondta a szakértő Faridnak, „szóval nem értem, hogy miért gondolod, hogy sikeres leszel.”

A szívem mélyén tudtam, hogy sikeres leszek és ez az, ami hajtott a célom megvalósítása felé a negatív kritikák és tanácsok ellenére is”- mondta Farid.

Ez az ötlet a mai napra egy 500 millió dolláros céggé fejlődött, amely piacvezetővé vált és már több mint 1200 franchise partnere van, illetve a közelmúltban az Entrepreneur magazin a TOP 500 franchise cégek listáján a 40.-nek választotta.

A negatív visszajelzések, amiket az ipari szakértőktől elfogadott és a pozitív visszajelzések a legmegbízhatóbb tanácsadójától – gyorsan tanítottak neki néhány leckét, amit a mai napig magával hordoz:

Nem kell félned szembeszállni a szakértői tanácsokkal, ha a szíved mélyén hiszel abban, hogy jó úton jársz.

Elismeri ugyan, hogy a vezetők nem mindig hagyják figyelmen kívül a szakértőket és a kutatásokat – a legtöbb esetben ezeknek az információknak fontos szerepet kell játszania a döntéshozatal során.

De attól még, hogy valaki sikeres üzletember, vagy főiskolai tanár, nem jelenti azt, hogy mindig a legjobb tanácsokat adja.  „Előfordulhat, hogy egy szakértő nem ad olyan jó tanácsot, mint a saját Anyukád.” – mondta Farid.

Vannak azok az idők, amikor határozottan ki kell állnod a céged mellet – és csak neked – és meg kell hoznod egy döntést, aminek messzemenő hatásai lesznek az üzleted jövőjére nézve

magyarázza.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Te tudtad? Ez a 7 dolog, ami bosszantja a vásárlókat

Mi az oka, annak, hogy a mozik és a repülőterek magasabb árral képesek eladhatnak nekünk mindennapi fogyasztási cikkeket?  A tej...

Close