Cikkünk része annak a sorozatban, amely sikeres, tanulságos Facebook kampányok esettanulmányait veszi górcső alá. Ezzel az a célunk, hogy ötletet, inspirációt adjunk egy saját, hasonlóan eredményes Facebook-marketing kampányhoz.
2012. január 14-e különleges nap volt az otthonok berendezési nagymesterének, az IKEA Facebook-lájkolóinak. Ez volt az a nap, amit rövidítve csak BYOF-napnak neveztek (a rövidítés angol eredetije „Bring Your Own Freinds Day”, vagyis „Hozd el a barátaidat nap”). Ennek a napnak az volt a célja, hogy az áruházlánc megjutalmazza különféle ajándékokkal hűséges vásárlóit és azok barátait.
Az eseményre az IKEA Facebook oldalán lehetett regisztrálni, és olyan ajánlatokra lehetett feliratkozni, mint a kisorsolt ingyen kék táskák, reggelik, és a „vegyél egyet, kapj egyet ingyen” ebédek. A legelszántabbak emellett IKEA vásárlói csoportokat is létrehozhattak, amikhez meghívhatták barátaikat is.
A cég minden egyes meghívott barát után 1 dollárt adományozott a Save the Children (Mentsük meg a gyerekeket) kampánynak. További értékes felajánlások is történtek a BYOF-nap keretén belül:
- Minden résztvevő üzlet rendezett egy életjavítási vagy wellness szeminárt
- A szakma legjobbjai is ott voltak a rendezvényen, hogy segítsék a vásárlókat
- Minden üzlet 5 darab, 200 dollár értékű vásárlási utalványt sorsolt ki a résztvevők között
- Hivatásos masszőrök segítettek ellazítani a megfáradt izmokat
Az IKEA (akkori) amerikai Termék PR Menedzsere, Marty Marston az alábbiakat nyilatkozta:
„Az IKEA-nál mindig arra törekszünk, hogy a lehető legtöbb módon megkönnyítsük a vásárlóink életét. A BYOF-nap a vásárlóktól érkezett vélemények alapján született meg, éppen ezért szántuk nekik és barátaiknak ezt a különleges napot. Tele van olyan különleges IKEA-élményekkel, amikből a vásárlók többet szeretnének.”