Az üzleti kapcsolatépítés aranyszabályaiolvasási idő 4 perc

Az előző héten, szerdán arról írtunk, hogy hol tudsz új üzleti partnerekkel megismerkedni, ma pedig abban szeretnénk segíteni, hogy hogyan ismerkedj, mire figyelj a találkozókon!

Kiemeltük a

– szervezett kapcsolatépítő reggeliket, délutáni találkozókat

– a szakmai találkozókat, konferenciákat

– az üzletember találkozókat

– az online üzleti klubbokat

tematikus bulizásokat

A kérdés már csak az, ha sikerül eljutnunk egy kapcsolatépítő rendezvényre, milyen szabályokat kell követnünk.

Mit vegyünk fel?

Ritkán szabnak meg dress kódot, ám amennyiben van ilyen megkötés, figyelj rá, hogy az előírásnak megfelelő ruhában jelenj meg. Legtöbbször annyi kikötést kapunk a meghívókon, hogy üzleties megjelenés. Ha te sportosan, hétköznapi öltözékben dolgozol, akkor is figyelj rá oda, hogy megfelelő öltözéket viselj, mert ha 10 résztvevőből 9-en öltönyben, kiöltözve jelennek meg a rendezvényen, te pedig farmerben és lazán, akkor nem az egyediségeddel fogsz kitűnni a tömegből…Ha nem vagy biztos a választásodban, inkább kérdezz rá a szervezőktől, mert te is rosszul érezheted magad, ha alul öltözöl, vagy épp túlzottan kicsíped magad és mások számára sem leszel megnyerő. Természetesen a vonzó megjelenés még nem elég egy üzlet megkötéséhez, de a pozitív első benyomáshoz elengedhetetlen.

Mit vigyünk magunkkal?

Alapvetőnek tűnhet, de számtalan üzleti találkozón, konferencián, szakmai rendezvényen való személyes részvételem után mégis az egyik legnagyobb hiányosságnak tartom: vigyél magaddal névjegykártyát! Nagy cégek vezetői, befolyásos döntéshozók is sokszor névjegy nélkül érkeznek, mert elfelejtik, vagy elfogyott. Ne ess ebbe a hibába! A megjelenésed mellett a névjegyed a következő benyomás rólad, ezzel hagysz emléket magadról. Emellett legyen nálad néhány bemutatkozó szórólap vagy prospektus, amit át tudsz adni.

Mit mondjunk?

Az mindig attól függ, hogy kinek! Jópofa lehet egy humoros bemutatkozás, de ha a másik fél nem érti a viccet, akkor fordítva is elsülhet. Amivel nem tévedhetsz: ha a céged bemutatásakor azt emeled ki, hogy milyen pozitív benyomást vagy érzelmeket ad a szolgáltatásod. Pl: A mi cégünk biztonságot és nyugalmat ad az ügyfeleknek, nem kell többé a betörőktől félniük. Biztonsági ajtók gyártásával foglalkozunk.  Mennyivel jobban hangzik, mint egy snassz, Cégünk 2001 óta biztonsági ajtók gyártásával foglakozik, nem?
A beszélgetések során legyél érdeklődő és nyitott, de figyelj oda arra, hogy ne tegyél fel tolakodó, vagy magán jellegű kérdéseket. Ez a találkozás megalapozhatja a későbbi együttműködést, felkelti a másik üzleti érdeklődését.

Utógondozás

Ha nem állapodtok meg semmilyen konkrét megkeresésben, akkor se arra várj, hogy a másik fél jelentkezzen. Írj neki a találkozást követően egy rövid e-mailt, melyben kifejted, hogy örülsz a megismerkedésnek és esetleg felvetheted egy következő találkozás lehetőségét is.  Ha ezt nem teszed, pusztán egy rövid üzenetet küldesz, már azzal is kedves gesztust teszel a másik fél felé.

 Online kisokos

Ha a neten csatlakoztál egy üzleti klubhoz, előny, hogy nem kell öltönyben feszengened a gép előtt, de arra figyelj oda, hogy milyen fotókat látnak rólad mások. Sokkal kötetlenebb a társalgás és személyesebb hangvételűek egy zárt fórumban a beszélgetések, de tartsd meg a három lépés távolságot. Figyelj rá, milyen fotókat posztolsz magadról, melyeket mások is láthatnak. Ahogyan a személyes találkozásokkor, úgy online is felépíted a saját brand-ed, ezért vigyáznod kell rá, mit tudhatnak meg rólad mások az akaratodon kívül.

A Marketingesek Lapja (www.marketingeseklapja.hu) december 8-án megjelenő számában számos tippet olvashatsz arról, hogy hogyan lesz több ügyfeled online! A januári lapban pedig egy szakértő stíluskommunikátor mesél arról, mitől lesz sikeres egy üzleti találkozó, mire kell feltétlenül figyelned!

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük