Bemutatkozik a m112.hu, a marketingesek linkrövidítője

A m112.hu linkrövidítő elvileg saját célra készült azért, hogy a rendszeresen megosztott tartalmakat esztétikusan, mérhetően és kiegészítő, marketingesek számára lehetőségeket rejtő opciókkal jelenítsük meg. Végül, időközben úgy döntöttük, hogy publikussá tesszük. Használja mindenki, akinek szüksége van rá. Jók a visszajelzések, tehát nem döntöttünk rosszul. Végül is magyar viszonylatban páratlan szolgáltatás és ingyenes.

A magyar marketinges linkrövidítő

Linkrövidítőt akkor használunk, ha közösségi médiában, e-mailben vagy egyéb elektronikus kommunikációs csatornán nincs  módunk vagy technikai lehetőségünk (pl. karakter számának korlátja), esetleg pusztán esztétikai okokból kívánunk egy rövid link mögé rejteni egy hosszú, sokszor Google Analytics követő kódokkal ellátott webcímet. Ilyenkor ez a legegyszerűbb megoldás, főleg ha kiegészítő lehetőségekhez is jutunk a linkrövidítés által.

A m112.hu -t azért hívjuk a marketingesek linkrövidítőjének, mert nem csak a linket rövidíti egy m112.hu/abcd formátumra vagy egy általunk megadott beszédes URL-re (pl. m112.hu/cegem-neve), hanem olyan funkciókkal is bír, amely kimondottan előnyös egy kampányban, egy darab- vagy időlimites akcióban.

Kampánynál használható funkciók

Megadhatjuk például, hogy egy rövid link hány kattintásig éljen (pl. az első 100 vásárló) vagy azt is, hogy milyen határidő után vigye át a látogatót a saját általunk beállított vagy (ennek hiányában) az alapértelmezetten beállított, lejáratot közlő aloldalra. A rövid linkről statisztika készül, amit egy e-mail cím – jelszó párossal védett felületen tekinthetünk meg. Ha több száz rövid linkünk van, akkor több száz link statisztikáját nézhetjük meg egy kattintásra. Ha igényeljük ezt a – szintén ingyenes – admin felületet, akkor meg kell adnunk a keresztnevünket is, de ennek pusztán felhasználóbarát okai vannak.

Feljövő divat: tartalommegosztás frame használatával

Ami még az ingyenes programocska tudása, hogy megjeleníthető a céltartalom frame-ben is, amely azt jelenti, hogy a képernyő felső részében (~10%) egy saját tartalmat helyezünk el. Egy külön aloldalt a mi feliratkozó formunkkal, linkünkkel. Ezt a megoldást sokan használják már most is, mivel úgy tudunk más tartalomra hivatkozni, hogy nem engedjük el teljesen a látogató kezét.

Az alkalmazással kapcsolatos kérdéseket ide várjuk: linkrovidito@m112.hu


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
A 15-24 éves fiatalok közösségiportál-használati szokásai 1.rész

Az elkövetkezendő következő 4 bejegyzésemben a Marketing és Menedzsment 2012. 1 és 2. számában megjelent cikkem olvashatjátok. A tanulmány a...

Close