Beszámoló: Email World 2013 (San Diego), 1. rész

Előszó

Mai  blogbejegyzésünk rendhagyó és egy új, innovatív sorozat első része. Saját felmérésünk, és tapasztalatunk alapján az olvasóink fokozottan érdeklődnek és kíváncsiak arra, hogy mi történik a marketing őshazájában, az Egyesült Államokban. Milyen konferenciák vannak, milyen infotermékek jönnek ki, és a konferenciákon milyen újdonságok hangzanak el?

Kiutazni külföldre nagyon drága, ezt nem mindenki engedheti meg magának. Márpedig miért ne tudhatná meg a kezdő- vagy anyagi nehézségekkel küzdő vállalkozó is azt, hogy mik a legújabb módszerek, technikák? Így adott volt a kielégítetlen igény: legyen a Marketing112 az első olyan kis- és középvállalati marketing tanácsadó cég, aki elhozza nektek a külföldi konferenciák közvetítését – ingyen, külföldi partnerei segítségével.

Nem az a célom, hogy a közvetítéseket eladjuk infótermék formájában, hanem az, hogy mindenki számára a legújabb marketing tudást hozzuk el!

A jövőre nézve csak jó dolgot tudunk ígérni. Terveink szerint 60 olyan nemzetközi marketing konferenciáról fogunk beszámolni és közvetíteni, amely érdekes lehet a magyar piacnak, a magyar kis- és középvállalkozásoknak.

Andy Shore üdvözlője

Az első beszámoló az Email World 2013 -ról érkezik, ahol az e-mail marketing nagyágyúi, iparági vezetői találkoztak. Az előadók – meg nem erősített kalkulációk szerint – napi 1 100 000 db e-mailt küldenek ki ügyfeleiknek. A beszámolót amerikai kollégám: Andy Shore (Benchmark Email) hozta el nektek, aki külön üzent a Marketing112 olvasóinak is, íme:

andyshore

Andy Shore

Hello to all the readers at Marketing 112! Greetings from sunny Southern California. It was a treat to spend two days chronicling the goings on of Email World 2013. I hope you like the Live Blogs and learn as much as I did.

Enjoy!

Andy Shore
Content & Social Networking Manager
Benchmark Email

3..2..1

„Üdv mindenkinek! A napos San Diego-ból jelentkezem élőben, méghozzá az Email World 2013-ról. Két szuper, egész napos programsorozat előtt állunk, amelyeken részt vesznek a világ legtapasztaltabb és legjobb email marketing szakemberek. Úgy vélem, hogy sokat fogok itt tanulni, emellett pedig továbbadom nektek a kedvenc információmorzsáimat! Élőben nyomom… legalábbis addig, amíg az itteni WIFI engedi – mondjuk eddig elég gyorsan működik. A következő harcom lehet, hogy az aksik életben maradásáért fog zajlani.”

 Köszöntő és alapgondolatok – Ryan Deiss – reggel 8:30

  • Telefonos hatások: az emberek ¾-e bevallja, hogy még a WC-n is telefonoznak… talán nem is olyan véletlen, hogy a marketing e-mailek 62%-át mobilon keresztül nyitják meg.
  • Tárgyi információk: az emberek 64%-a állítja azt, hogy az e-mailjeiket tárgy szerint nyitják meg. Hasonlóan, 69% a tárgy alapján jelöl egy e-mailt spamnek.
  • Az olyan e-mail listák, aminek 10%-a (vagy még több) ismeretlen kontaktokat tartalmaz, csak az e-mailek 44%-át kapják meg ISP-en keresztül.

Növeld a bizniszed e-maillel és közösséggel – John Walker – reggel 9:30

Miről írjak?

  • Olyasmiről, amit te tudsz, de mások nem.
  • Amihez másoknak nincs hozzáférése, csak neked.
  • Gondold újra, és használd fel még egyszer a tartalmat!

Egy poszt, ami videót tartalmaz, 100%-kal több részvételt fog eredményezni, képpel viszont 120%-kal fog emelkedni a részvételi arány!

Használd a bejövő tartalmakat, hogy emberségesebbé tedd az e-mail stratégiádat – Alan Perlman – reggel 10:00

  • A marketingesek 63%-a hivatkozik olyan e-mailekre, amelyek olyan csatornákat ragadnak meg, amelyeken keresztül térül legjobban térül meg a beruházás (ROI = Return on Investment)

„Igaz, hogy nem kötődik közvetlenül az e-mailekhez, de kérlek, hogy vedd figyelembe, hogy szórakoztatónak kell lenned egy prezentáció közben. A viccek, nem számít, hogy mennyire szánalmasak, mindig bejönnek, hiszen fellazítják az előadót és a közönséget is. Perlman megjegyezte, hogy a prezentációban felhasznált képével ellentétben most milyen kevés haja van, amit egy szakállvágó balesetnek tud be. Ezen kívül olyan képek között váltogatott, amelyeken a marketing csoportja normálisan pózol, illetve a levegőbe ugrál. Egyszerű cucc, de mégis nagyon hatásos. Ezúton is köszi a röhögésért!”

Mindemellett a haszonra, jutalomra kell fókuszálni, nem pedig a jellemzőkre.

email-world-01

9 tényező, amit meg kell fontolni egy ESP kiválasztásánál – Michael Kelly – délelőtt 10:30

  • A feliratkozók 80%-a elolvasatlanul kitörli az e-mailt, ha az nem jelenik meg rendesen a mobiltelefonján. 20%-uk még odáig is elmegy, hogy leiratkozik.

„Nem hiszem, hogy pontosan így mondta, de nekem úgy tűnik, hogy Michael Kelly „9 tényező, amit meg kell fontolni egy ESP kiválasztásánál” előadása arra sarkall, hogy a Benchmark-ot használjátok. :)”

Hogyan szerezzünk valódi engedély alapú listákat és értékesítéseket – Elie Ashery – délelőtt 11:45

Piggyback 4 szabálya:

  • Mindig ott legyél, ahol a fogyasztók már döntéseket hoznak
  • Társulj, építs kapcsolatokat a kontextusnak megfelelő márkákkal
  • Legyen könnyedén átlátható a feliratkozási rendszered (opt-in)
  • És folyton kövesd nyomon a történéseket

Split tesztek: e-mail feliratkozás, e-mail roham és a nyitóoldalak – Justin Rondeau – délután 12:10

  • A marketingesek mindössze 56%-a vezet le e-mail teszteket
  • A borítás/bevezető lap nagyon megnöveszti a feliratkozók számát
  • A feliratkozók általában inkább megadnak egy e-mailt a „fizetős” útmutatásért, semmint hogy tweetelni kelljen róla. Ahogy Justin mondta (Andy idézte): „Nem vagyok ostoba. Nem akarok arról tweetelni, hogy letöltöttem egy „Ostobasági Kézikönyvet”. Úgy néznék ki, mint egy idióta bábu.”

Életciklus marketing: használd az okos értékesítési pszichológiát, hogy legyőzd ellenfeleidet – Dan Ralphs – délután 14:20

  • A linkek vagy a gombok a jobbak? A válasz: mindkettő!
  • Ha van valakiről egy képed az e-mailjeid között, mindig biztosítsd, hogy a személy az esemény színhelyére nézzen, ne pedig „kívülre”
  • Az a legnagyobb célunk, hogy az emberi természetből reagálást csikarjunk ki.
  • Tanuld meg, hogy hogyan lehet pozícionálni, időszerű, releváns és személyre szabott.

A legfőbb pszichológiai pontok az ő példáján keresztül:

  • Hitelesség
  • Társadalmi bizonyíték
  • Változtasd az üzeneteidet viselkedés szerint
  • Kölcsönösség, viszonosság
  • Humor
  • Sürgősség
  • Mindent automatizálj!

Leleplezték a titkos e-mail opt-in taktikákat – Lance Johnson – délután 15:10

Egy kis gag: Andy gyerekkorában rajongott egy bizonyos Lance Johnson-ért, aki a Cubs-nál és a White Sox-nál játszott – na, hát ez az előadó nem az a Lance Johnson. Lance mindenesetre mondott egy igen fontos dolgot: tök mindegy milyen módszert választasz, de mindig tesztelj, tesztelj és tesztelj, hiszen a piacok nagyon is eltérhetnek egymástól. Mindig a saját piacodon belül tesztelj!

A hűséges e-mail rajongók szeretnek is téged – Justin Premick – délután 15:35

Andy most sem tudta nem megragadni az alkalmat, és megemlékezni arról, hogy Justin Premick milyen kedves volt, és arra kötelezte a résztvevőket, hogy nyújtózkodjanak egy kicsit. De ez nem minden: Andy gondolatai már a szunyókálás felé fordultak…

Az emberek, akik szeretnek téged:

  • Folyton olvasni fogják a leveleidet
  • És többet fognak vásárolni tőled

5 ok, amiért az emberek feliratkoznak (és el is olvassák az e-maileket)

1.      A téma iránt érzett szenvedély
2.     Tanulni akarnak
3.     Szórakoztatás
4.     Más emberekkel való megismerkedés, kapcsolattartás
5.     Pénzügyi vagy más nyereségvágy hajtja őket

Megütni a pontot – David Littlechild – délután 16:00

Nem tartott sokáig, míg az előadó körbement, hogy előadjon egy „szója-alapú, húst helyettesítő” poént a Dél-Kaliforniai tömegének. Egyébként az animált GIF-ek segítenek az e-mailekben… már ha jól használod őket.

Az értékesítési kampányok beindítására használj valósidejű e-mail elemzéseket – Craig Klein – délután 16:55

Andy már kezdett elfáradni a nap végére, ezért mókásan megjegyezte, hogy ne haragudjanak az olvasók, amiért az előadókról szóló magyarázásai egyre rövidebbek lettek, ahogy az idő haladt. Sajnos azonban a sok ülés következtében érthetően elkalandozik az emberek figyelme, meg hát az elemek sem tartanak örökké.

Valós idejű elemzések, analitika:

  • Magasabb értékesítési részvételt és tevékenységet motivál
  • Olyan e-maileket mutat meg, amelyek értékesítési embereket céloz meg, előre meghatározott és minősített tippek alapján
  • Illetve olyanokat, amelyek magasabb kapcsolattal bírnak

Mozgásba lendülni:

  • Az idő a legfontosabb! Ugyanazon a napon a legjobb.
  • Hivatkozz arra a tartalomra, amit már megnéztek
  • Készülj fel: mit akarsz mondani (kapuőr, hangposta, kilátás), mit kérdezz (minősítő kérdések)

E-mail kézbesítés: legendák és a valóság – Justin Premick – délután 17:15

Legendák/téveszmék:

1.      A kézbesítés, továbbítás BS (?)
2.     Ha az e-mailem legális, akkor biztos kézbesítve lesz
3.     Kézbesítés = elküldött mínusz „ugrálások”
4.     Az olyan szavak, mint „ingyenes”, kinyírják a kézbesítést
5.     ESP kapcsolatok (?)
6.     Az ISP X-nél (?) történő rossz kézbesítésem azt jelenti, hogy a tiéd is biztosan az
7.      Ha csak siralmakról van szó, az engedély nem számít
8.     Ha valaki a Spamre kattint, végem
9.     A Gmail tönkreteszi az e-mail marketinget és a kézbesítést is
10.  A kézbesítés túl nehéz és bonyolult

E-mail és SMS marketing – Robert Burko – délután 17:40

  • Nagyon sok csatorna van, de ha csak egy e-mailre koncentrálsz, semmiképp sem fogod észrevenni a nagyobb képet, vagyis rengeteg lehetőséget és/vagy alkalmat elszalaszthatsz
  • Manapság már szinte bármilyen marketing taktikát be lehet vetni a levelesezési lista duzzasztására

A sikerhez 3 dologra van szükséged:

1.      A megfelelő üzenetre
2.     A megfelelő emberre
3.     És a megfelelő időre, időzítésre

Folytatjuk…Jön a 2. rész délután! Ha pedig nem akarsz lemaradni a további 60 konferencia beszámolójáról, iratkozz fel blogértesítőnkre!

Update: Itt a 2. rész!


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Konferenciaajánló : Menedzserképző Központ III. Marketing Konferencia

A nyilvánosságnak hála az internet világában jelenleg a mindenki mindent lát, és egyből megoszt elv érvényesül. 2013-ban a Facebook már...

Close