Nem régen számoltunk be arról, hogy a Facebook suttyomban leállította a Facebook oldalak megjelölését a hirdetések célzásánál. Bár az előzményeket nem tudjuk (mert már a letiltást sem erősítette meg az ügyfélszolgálatuk), de jelentem: már újra elérhető az opció!
Nem tudjuk, hogy végleges-e a dolog, kutatunk a külföldi szakblogokban is, de nálunk működik kis- és nagy oldalakra egyaránt.
A beállítás körüli változások azért is fontosak, mert ez az az opció, ahol egy kattintásra meg tudom célozni a konkurensem, vagy számomra releváns célközönséggel bíró rajongói oldal követőit, és tudom azt használni Facebook hirdetéseimnél. Talán bevételkiesést okozott a változtatás?
Sokak szerint nem volt fair az addigi, aztán megszüntetett, most meg visszaállított „lehetőség”, de több olyat ismerek, aki napi szinten használta. Nyilván, akinek van egy 60-100 ezres Facebook oldala, ahová akár több millióba került eddig kiépíteni a közönséget, nagyon nem boldog, de biztosra veszem, hogy egy másik csoport (aki egy ezresért behirdeti ezt a tömeget) éppen pezsgőt bont…
Ilyen a Facebook, mindig változik. Egyszer lent, egyszer fent. Egyelőre működik, azonnal jelentjük, ha változik a dolog!