Örömmel mutatjuk be Magyarország új és átfogó webjogi kisokosát „eDM és hírlevelezési témakörben”.
Kérdések, amire választ adunk a közel 20 oldalas tanulmányban:
Ajándék cikk az eDM és hírlevél küldési szabályozásról
Ha egy potenciális ügyfél felhívja az ügyfélszolgálatot egy tréning/konferencia kapcsán, szeretne jelentkezni és megadja e-mail címét, amire az ügyfélszolgálat kiküldi a bemutató brossúrát, akkor az legális e-mail cím gyűjtés?
A törvény utal a kiküldő nevére is. Az ügyfeleim a webáruházam nevét ismerik. A webáruházam lehet küldő vagy csak a cégem?
Több weboldalhoz több márkanév esetén (ha a cég neve egyik márkanévre sem utal), akkor hogyan küldhetem ki a leveleimet?
Mi a szabályozás olyan esetre, amikor az üzenetet küldő a megkeresendő cég honlapjáról keresi ki az e-mail címet? Kiküldhető-e egy bemutatkozó anyag? Lehet-e használni az e-mail címet többször is?
A leiratkozóimat a honlapom adatbázisának biztonsági mentéséből is törölni kell? Mi történik ha visszaállításra kerülnek ezek az adatok?
Ha az e-mail adatbázisomba feliratkozókról egyedi adatokat is szeretnék gyűjteni (pl. melyik a kedvenc színe?), akkor ezeket engedélyeztetnem kell külön, hogyan?
Hogyan jogszerű felhasználni az e-mail címeimet Facebook és Google AdWords hirdetésekben?
Offline módon, hogyan lehet feliratkoztatást végezni? Ilyen esetben, hogy lehet az adatvédelmi nyilatkozatot ismertetni? Meddig kell tárolnom a feliratkozó kérdőíveket?
Van egy weboldalam. Magánszemély vagyok. Gyűjtöm a feliratkozókat és ajánlom egy cég termékeit ezen a listán. Szabályos ez így? A törvény rám is vonatkozik?
Előző kérdést folytatva: Saját cégem termékeit is ajánlhatom, amiben tulajdonos vagyok?
A vásárló cég, de magán e-mail címmel regisztrál. Magánszemélynek vagy cégnek tekintendő?
A cégem külföldi székhelyű. Milyen jogszabályok vonatkoznak rá?
A vállalkozásom magyar, a webáruházam amerikai szerveren van és onnan megy a hírlevél kiküldés. Mi vonatkozik rám?
Angol nyelvű oldalam van, amire külföldi cégek iratkoznak fel, de magyar nyelvű eDM-t kapnak. Mi a szabály?
Az ügyfelem kért ajánlatot. Az utánkövetésem automatikus (pl. MiniCRM, Webgalamb). Ez minek minősül?
Van egy vállalkozásom, és van egy új online szolgáltatásunk. Gyűjtöttem e-mail címeket Facebookról, honlapról. Ez most akkor legális vagy illegális? Bemutatkozó, piacra lépésről szóló üzenetről lenne szó.
Gyártó cég vagyok. Küldhetek-e automatizáltan a megrendelőnek szükséges információkat a megrendeléssel kapcsolatban, amelyről ha leiratkozik, úgy gondolom a teljesítést veszélyezteti? Ez minek minősül?
Minden esetben kell „checkbox” a feliratkozáskor?
A „hírlevél-pipa” nem használható minden e-mail cím gyűjtésre használható eszköz esetén, pl Facebook Lead Ads, Pop-up szolgáltatások. Akkor ezekre nem vonatkozik?
Egy külföldi szolgáltató eszközét használom, gyakorlatilag nála gyűjtöm a feliratkozókat. Az ő szerverén, ő szoftverén. Ilyenkor kié a felelősség a feliratkozó oldal szabályosságáért?
Double Opt-In esetén már van egy plusz jóváhagyás a feliratkozó részéről. Ilyenkor is szükséges a checkbox pipálás?
A Mailchimp metódusa: Ha valaki leiratkozik, kap még egy utolsó búcsú e-mailt, amiben van egy link, amivel egy kattintással vissza tud iratkozni. Ez szabályos?
A tudástár-dokumentumokat, a szituációkat a beérkező igények alapján folyamatosan igényeljük.
Ügyvédi partnerünk, Magyarország elismert ügyvédi irodája:
Iratkozz fel most hírlevelünkre, és azonnal elküldjük neked a Webjogi kisokos című összefoglalónkat:
A letöltéssel elfogadod a Marketing112 adatvédelmi nyilatkozatát.