Egy hatékony marketingeszköz, amit még kevesen használnak!

Alaptézis kezdőknek és haladóknak egyaránt: Tűnj ki a tömegből, legyél egyedi!

Aki azokat a marketingeszközöket keresi, amiket még az átlagosnál kevesebben használnak, érdemes megismernie a Rich Snippets-t!

A Rich Snippets, azaz a bővített kivonatok nem számítanak újdonságnak, de valamiért Magyarországon mégsem túl elterjedt.

De mi is a Rich Snippets és mire jó?

Az alapvető célja az, hogy a felhasználók képet kapjanak arról a Google-s kereséseik során, hogy mi szerepel az oldalon és hogy az miért releváns a lekérdezés szempontjából.

Neked azért jó, mert plusz információkat adhatsz meg magadról, a vállalkozásodról. Ha blogot írsz, vagy fontos a személyes brand, ott lehet a találati listában a fényképed, ha egy étteremről van szó, vagy receptes weboldalról, megjelenhet már a Google találatai között egy kis kép, illetve az étterem értékelése.

A bővített kivonatok segítik a felhasználókat annak megítélésében, hogy a keresésük szempontjából fontos-e a webhely, neked ez egy újabb esélyt ad a meglévők mellé, hogy több látogatót szerezz!

Példa:

Kép 1

A példa keresésnél a családi ház kalkulátor szóra kerestem rá. Jól látható, hogy az egyik találatnál van egy építész szakember fotó is, illetve a találat leírásának más az elrendezése. Ez a cég előnyben van a többiekkel szemben, mert a megjelenése:

Figyelemfelkeltő
Különleges megjelenésű találat
Egyedi, eltérő
Azonnal oda vonzza a tekintetet

A Rich Snippets beállításai

A felületet itt éred el: http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets

Lépések:

1. Jelölőformátum választása

A Google a mikroadatok használatát javasolja.

2. A tartalom megjelölése

Témák, amik közül lehet választani: ismertetők, emberek, termékek, cégek és szervezetek, receptek, események, zenék + a videótartalmak

3. Tesztelés

Időt vesz igénybe, mire a bővített kivonatok megjelennek a keresési eredményeknél és az is nagyon fontos, hogy a bővített kivonatok nem befolyásolják a keresési eredményeket, és a Google nem garantálja a megjelölés felhasználását.

Szeretnéd, ha a Te fényképed is megjelenne egy blogbejegyzésed mellett?

Kell hozzá egy arcképes profilképes Google + profil, amit össze kell kötnöd az oldalad tartalmával. Ezt a módszert válaszd akkor, ha nincs olyan email címed, ami ugyanazon a domainen van, mint  a tartalmad (weboldalad).

Beállítása:

  1. Készíts egy linket a weboldaladról a Google+-profilodra:
      <a href="[profile_url]?rel=author">Google</a>

    Cseréld ki a [profil_url] részt Google+-profilod URL-jével így:

      <a href="https://plus.google.com/109412257237874861202?
    
       rel=author">Google</a>

    A linknek tartalmaznia kell a ?rel=author paramétert. Ha hiányzik, a Google nem tudja társítani tartalmát Google+-profillal..

  2. Adj hozzá egy kölcsönös linket profilodról a most frissített weboldalhoz.
    1. Szerkeszd az Innen is ismerheted részt.
    2. A megjelenő párbeszédablakban kattints az Egyéni link hozzáadása lehetőségre, majd add meg a webhely URL-jét.
    3. Ha szeretnéd, a legördülő listára kattintva adhatod meg, hogy ki láthatja a linket.
    4.  Mentés
  3. A Google által az oldalról kinyerhető szerzői adatok megtekintéséhez használd a <a{1} {=”” 1}href=”http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets” {1}=”” 1}target=”new”>strukturált adatok tesztelőeszközét.

Ha van olyan mailed, ami azonos domainen van, mint a tartalmad, akkor elegendő ezen az oldalon: https://plus.google.com/authorship regisztrálnod. Lépések ez esetben:

  1. Az e-mail címed  azonos domainen legyenek, mint tartalom
  2. Minden bejegyzés, amelyet a domainen közzéteszel, egyértelmű, téged szerzőként azonosító szerzőségi közléssel van ellátva
  3. https://plus.google.com/authorship oldalon add meg a mail címedet
  4. A Google által az oldalról kinyerhető szerzői adatok megtekintéséhez használd a <a{1} {=”” 1}href=”http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets” {1}=”” 1}target=”new”>strukturált adatok tesztelőeszközét.

Fontos! Ha nem szeretnéd, hogy információk jelenjenek meg rólad a keresési találatok között, módosítsd a profilod (a http://plus.google.com/me/about/edit címen), és győződ meg arról, hogy ne legyen bejelölve a Mások is találhassák meg a profilomat a keresési eredményekben lehetőség a profilfelfedezési beállításnál.

Próbáld ki a Rich Snippets valamelyik formáját, és mérd az eredményeket!

Ne ijedj meg tőle, ha elsőre bonyolultnak tűnik, inkább gondolj arra, hogy az Egyesült Királyságban már megjelennek termékfotók is és plusz adatok, amik vásárlásra ösztönöznek.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
A GVH válaszol: Jaj a hazug, félrevezető marketingeseknek!

A címsor talán kicsit szenzációhajhász, de valóban vannak dolgok, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni. A Marketing112 a múltkori...

Close