Egy jól működő vírusmarketing üzleti modell

A gerillamarketing, ideértve a vírusmarketinget a jövő marketingje. A szájreklámról például 2009-ben a Nielsen Global Online fogyasztói kutatása kimutatta, hogy a reklám leghatékonyabb módja. Kemény kijelentés? Most elmagyarázom.

Szájreklám, szóbeszéd-marketing, WOM, Word-of-Mouth – mindegy hogy hívjuk. Röviden arról van szó, hogy bizonyított tény, hogy míg egy online banner 33%-os, a márka szponzoráció 63%-os, a fogyasztók közötti márkakommunikáció ösztönzése (WOM Push-marketing) 90%-os bizalmat élvez a fogyasztók körében. Forrás: Nielsen Global Online Consumer Survey, 2009

Magyarul az emberek szeretnek tájékozódni a vásárlás előtt és túlnyomó részt azoknak hisznek, akiket ismernek, akiben megbíznak (és akik persze tapasztalatból beszélnek), akikkel nap mint nap találkoznak. Ezek pedig a barátok, ismerősök, kollégák – azok az emberek, akikkel beszélünk (innen a szájreklám, szóbeszéd).

Persze a vírushordozó média lehet egy blog is, ahol a szerzőben megbízunk és szakértőként tekintünk rá.

Ha egy vírusmarketing cég megfelelő injektálással elterjeszt egy jó hírt a kiszemelt célközönségben és kellőképpen jól felépített a koncepció, akkor a várt eredmény sem marad el. Ma egy ilyen érdekes koncepciót mutatok:

Név és részletek nélkül ez a cég azt csinálja, hogy arra alapozza a vírushálózatának a mozgatórugóját, hogy az emberek mindig szeretnek kicsit büszkélkedni exkluzív, pult alatti információkkal. Szeretnek élenjárók lenni és szeretik ha valami olyasmit tapasztalhatnak, amit más még nem.

vrusmarketing , gerillamarketing , wom , szóbeszédmarketing

A szóbeszéd marketing az egyik leghatásosabb eszköz

Szóval ez a szóba forgó vírusmarketing cég leszerződött közel félszáz világmárkával (pl. RedBull, Dove, Nestlé) és felépített egy olyan fogyasztói panelt (ennek száma ismeretlen, de nyilván több tízezer), akik vállalják, hogy a még megjelenés előtt vagy a megjelenés pillanatában tesztelik a terméket. Értitek a koncepciót?

A cég kapcsolat a fogyasztók és a gyártók között úgy, hogy a cég felé promóciót és termékfejlesztési tesztet kínál, a fogyasztók felé pedig az exkluzív érzést, hogy valamit elsőként próbálhat ki. Mindenki nyer.

A fogyasztók persze az mellett, hogy értékes termékfejlesztési információval szolgálnak, megosztják a terméktapasztalataikat, beszélnek a kipróbált termékről, ajánlják azt és újabb tartalmakat generálnak. Ezt hívjuk úgy, hogy Citizen Generated Media. Ez lehet szöveg, videó, audió. A termékről szól, hosszútávon él és lényegében költségmentes.

Látod már mekkora ereje van a vírusmarketingnek?

Természetesen vírusmarketingje egy kis cégnek is lehet, még Neked is! Ha segítséget vársz, konzultálnál Velem a Te céged kreatív vírusmarketing koncepciójáról, akkor keress bátran.

 


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Lassan egy éve aktív a MAMASZ Marketing Klub

Ez a poszt egy visszatekintés, közel egy éve történt ugyanis, hogy életre hívtuk a MAMASZ Marketing Klubot és megrendeztük az...

Close