Évértékelő, újrapozicionálás és egy új termék bejelentéseolvasási idő 6 perc

Szilveszter van, az év utolsó napja. Bár ugyanolyan nap ez is, mint a többi, de mi emberek mégis különösképpen viszonyulunk hozzá. Megfogadjuk, hogy mit fogunk másképp csinálni holnaptól, megemlékezünk, mit tettünk 2012-ben, és  nagy terveket dédelgetünk a következő 365 napra. Mi, Marketing112 sem teszünk másképp, íme a mi ezévi, utolsó bejegyzésünk:

Mi történt 2012-ben?

2012. június 10-én (ezzel a bejegyzéssel) indult el a Marketing112, napi frissítésű blogolással. Ennek köszönhetően, azóta 149 blogbejegyzés született. December elején a napi szintű blogolással felhagytunk, mert piackutatásunk szerint Ti, az olvasók nem igénylitek, hogy naponta új szakmai bejegyzés legyen, és ha mégis van, nem gondoljátok, hogy minden nap teljes értékű, minőségi, szakmai cikket tudunk produkálni – ami rontja a szakmai megítélésünket. Ezt nem akartuk. Így januártól csak heti 3 blogbejegyzésünk lesz, Hétfő, Szerda és Pénteki napokon – igyekezve nagyobb, hosszabb és komolyan szakmai témákat is feldolgozni. A hírlevelek továbbra is Pénteken, heti 1x érkeznek a postaládádba.

2012.09.13 : Előadtam az E-mail marketing konferencia 2013 rendezvényen. 2012.09.15-én a HírTV kérdezett minket a forgalomnövelő pontgyűjtő akciókról. 2012.10.23-án egységes interjúk készültek Lindával és Velem. 2012.10.26-án elindítottuk a m112.hu -t, a marketingesek linkrövidítőjét. 2012.10.27 :  Bejelentettük a KKV Marketing Felmérés 2012-t, amely az idén is nagy sikert aratott. 2012.11.09 -én bejelentjük a Marketingesek Lapja kkv marketing szaklapunkat, amely Január 8-án már a 2. számmal jelenik meg. 2012.11.26-án bemutattuk az első, bérleti konstrukciós Facebook alkalmazásunkat. 2012.12.08-án megtartottuk első, telt-házas mikulásnapi marketing tervező workshopunkat. 2012.12.14-én a Pécsi Egyetem vendége voltam, mint előadó, 2012.12.17 -én a HSM vendégei voltunk Lindával együtt.

A Marketing112 csapata 2012.09.03. -án bővült 2 főre. Ekkor Nagy Zsolt csatlakozik a csapathoz (ő vele az év végén a legnagyobb barátságban, de elváltak útjaink). Szaladják Linda 2012.10.10-én csatlakozott a csapathoz és a mai napig oszlopos tagként ketten jelentjük a Marketing112 -t.

Legolvasottabbb blogbejegyzéseink ezek voltak 2012-ben:

  1. Vírusmarketing: ilyen videót csinál a Coca-Cola és a Pepsi
  2. Marketing mesterfokon: Konkurencia-elemzés
  3. Ha ezt a marketing eszközt nem használod, zárd be a boltot!

E sok jó mellett persze, mint mindenki mással, velünk is történtek sikertelenségek, negatív dolgok: mi sem vagyunk tökéletesek. A 2013-ra hirdetett „A Marketing Napja” rendezvényünket egy másik tanácsadó cég, teljesen eltérő funkciójú, ám kísértetiesen ránk hasonló szolgáltatása miatt (amit jóval utánunk hirdetett meg) eltekintettünk ettől a névtől. Más néven, máskor viszont megszervezzük az eseményt.

Újrapozicionáltuk a Marketing112 -t!

A Marketing112 szlogene ezidáig „Gyorssegély az ügyfélszerzésben” volt, és igazából nagyon specializált szakterületünk nem volt, hiszen egy garázs-ügynökségként minden típusú megbízással foglalkoztunk. Volt, hogy Adwords kampányokat menedzseltünk, volt hogy marketing stratégiát terveztünk (és megvalósítottunk), de volt, amikor egy nemzetközi esemény Facebook kommunikációját vettük át, Facebook alkalmazás-készítéssel együtt.

A 2012-es nagyon sikeres év volt számunkra minden tekintetben. Szerencsére sok területen tudunk segíteni ügyfeleinknek, de volt egy típusú megbízás, amely mindig kihívás volt számunkra, nagyon szeretünk csinálni és ügyfeleink is ennek kapcsán találnak ránk – annak ellenére, hogy ez a legdrágább szolgáltatásunk. Ez pedig: a marketing tervezés, marketing stratégia készítése. Így úgy gondoltuk, hogy az évforduló a legjobb alkalom arra, hogy bemutassuk új pozicionálásunkat és új szlogenünket:

Marketing112
A kis- és középvállalkozások marketingtervezője

2013.01.01-től tehát a Marketing112 továbbra is ügynökségként dolgozik tovább, de termékeiben, publikációiban, blogbejegyzéseiben elsősorban arra koncentrál, hogy a vállalkozásokat a marketing rendszerben történő gondolkozás felé segítse; hogy olyan termékeket, szolgáltatásokat kínáljon, amelyek a vállalkozások marketing tervezését, marketing stratégiájának és marketing rendszerének fejlesztését, felülvizsgálatát segíti.

Kkv marketing tanácsok, eszközök

Új termék!

Nagy öröm számunkra, hogy elkészült ez a termék. Amióta marketing tanácsadással foglalkozunk egyetlen egy dolgot látunk, ami nagy probléma a vállalkozásoknak, cégtulajdonosoknak: Ez pedig a marketing tervezés, a marketing rendszerben való gondolkozás, a saját marketing stratégia megalkotása. Megalakulásunk óta a legnépszerűbb tartalmunk a marketing terv sablon, de ezzel kapcsolatosan pedig az a meglátásunk, hogy a laikus vagy nem hozzáértő nem tudta megfelelő tartalommal megtölteni.

Azon gondolkoztunk, hogy mi lehet a marketing  terv sablon és a viszonylag drágább marketing stratégia készítési szolgáltatásunk között az átmenet, míg nem rájöttünk és életrehívtuk a következő terméket:

Marketing Audit 2013
A sikeres marketingtervezés csekklistája

A termék 2013. január 8-án fog megjelenni elektronikus (és kérésre) nyomtatott változatban.  A Marketing Audit 2013 egy közel 500(!) pontból álló csekklista, egy teljeskörű önellenőrzési segédlet, amely segítségével képes leszel arra, hogy ízekre szedjed vállalkozásodnak offline- online marketingjét. Az egyes pontok úgy lettek kialakítva, hogy minden fontos területet érintsenek, amely egy ma egy modern marketinget folytató vállalkozásában fontosak, így felmérheted a vállalkozásodnak marketing érettségét.

Az egyes önnellenőrző kérdések célja, hogy rávilágítson az esetleges „elfelejtett” vagy elhanyagolt területekre és, hogy olyan felfedezésekre jutasson, amellyel képes leszel tisztán látni azt, hogy mire nem gondoltál a vállalkozásod marketingjét illetően?

Ha a vállalkozásáodnak van már marketingterve, akkor a Marketing Audit 2013 segítségével felülvizsgálhatod azt, ha még nincs írott marketing stratégiája, akkor ennek alapján elkészítheted a sajátodat.

A Marketing Audit 2013 egy önellenőrzésre is alkalmas csekklista, amely lefedi a mai modern marketinget összetevőket, viszont nem ad személyre szabott tanácsokat. Dehogy ne hagyjuk magunkra ügyfeleinket, évente 4 alkalommal fogunk műhelygyakorlatot szervezni, amikor segítünk azokban a kérdésekben, amelyek egyedül történő kidolgozása nem sikerült. Ezek az események a termék megvásárlóinak egy jelképes árú (majdnem hogy ingyenes) rendezvény lesz.

Tehát részletek 2013. január 8-án, addig semmiképpen se zárd le a 2013-as marketing tervezésedet, amíg ezt az ellenőrző listát nem csináltad végig…

Utoljára marad, hogy jókívánságunkat és Békés Boldog Új Évet Kívánjak Linda és magam nevében! Maradjatok velünk jövőre is!

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük