Ez történt 2013-ban, az üzleti életben I.

Az idei év is bővelkedett a meglepetésekben, az üzleti világot érintő pozitív vagy éppen megrendítő eseményekben. Tekintsünk vissza néhány pillanatképben a főbb momentumokra, amelyek a gazdasági életet alapjaiban határozták meg 2013-ban Magyarországon.

     Az első negyedévben bőven kijutott a rossz hírekből, a pesszimizmus volt a meghatározó a hazai pénzvilág szereplőinek körében. Már rögtön az első hónapban nyilvánosságra hozták például, hogy másfél millióan tartoznak az adóhivatalnak; bizonytalanság uralja a kkv-szektort; megtizedelődtek a fuvarozó és az építőipari cégek.

     Februárban és márciusban már akadtak bizakodásra is okot adó történések: felvették a hungarikumok közé a herendi porcelánt és a törkölypálinkát, 29 millió eurós támogatást kapott a borágazat, új hotellánc érkezett az országba, de alapvetően rossz évre rendezkedtek be a magyar vállalkozók.

    Nem sokat lendített a hangulaton az sem, hogy áprilisban útjára indult a „trafikmutyi”. Csak a mikrovállalkozások bizakodtak a szép jövőben. Májusban megválasztották a legjobb internetes kereskedőket, de ezzel egy időben meghirdették a kuponos oldalak végnapjait is. A félév végén pedig úgy döntött a főváros, hogy emeli a budapesti közterület-használati díjakat, amely a vendéglátósok amúgy is nehéz helyzetén nem igazán könnyített.

     Nyáron befejezték az átépítést Ferihegyen; és az ország átállt a digitális televíziós műsorsugárzásra. Az ősz azonban újabb problémákat tárt fel: kiderült, hogy a fiatal vállalkozók kétharmada küzd forráshiánnyal, amely alapjaiban határozza meg a jövőjüket; a Vígszínház és az Operettszínház körüli pályázati bonyadalmak pedig a művészeti életet is elbizonytalanították.

ez-tortent-2013-ban

     A tél is eseménydús volt: megnyílt az első képzőművészeti webáruház; megválasztották az Év Fiatal Vállalkozóját; új elnököt és tisztségviselőket kapott a Magyar PR Szövetség; és szenzációs hírként bejelentették, hogy egyesült a Libri és a Shopline.

     A 2013-as Magyarországot a világ vezető pénzpiaci szereplői is értékelték, akik a magyar cégekkel egyetértve borúlátóak a magyar gazdasággal kapcsolatban. Bizonyítja ezt az is, hogy a Fitch, az egyik legnagyobb nemzetközi hitelminősítő nem változtatott Magyarország besorolásán az év végén, többek között a magas állami és magánszektorbeli deviza-eladósodottság miatt, így továbbra is a BB+ kategóriában maradtunk.

     Rendkívül mozgalmas, nehéz és egyben ellentmondásos év van tehát a hátunk mögött. Reméljük, a 2014-es esztendő végre pozitív változásokat hoz.

A visszatekintés a marketinghir.com segítségével, több tízezer hír áttekintésével készült… Valamit kihagytunk? Írd meg kommentben, linkelheted is!

A cikk sorszáma I., mivel ez az összefoglalás a magyarországi üzleti életre vonatkozik. A következő cikkünkben összefoglaljuk, hogy melyek voltak a legfontosabb, kkv-specifikus történések 2013-ban.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Marketing vs. Türelem

Marketingesként, tanácsadóként, szakértőként és vállalkozóként is meghatározó szerepet tulajdonítok a türelemnek. Azt tapasztalom, hogy nem csak a partnereknek, de az...

Close