Facebook : Az összemaszatolt képernyőkolvasási idő 2 perc

Ma az online vállalkozások offline promóciójáról kellett volna beszélnem (engedelmeddel ez most átcsúszik jövő hétre – hisz minden nap jelentkezünk), de néha engedni kell az aktualitásnak és mindenképpen szót kell ejtenem a hetente felbukkanó újabb Facebook őrületekről, ami a legnagyobb közösségi oldalon hódít.

A napokban ütötte fel a fejét a lenti képeken látható „őrület” – más szót tényleg nem tudok rá mondani, amely jól bizonyítja, hogy a Facebook még mindig az Internet kocsmája és hogy a Facebookos társadalom elsősorban szórakozni jár a közösségi oldalra. Az üzenőfali posztként megjelenő képek szerint a feladat adott: Az ujjunkat a monitorra kell tennünk, lájkolni a képet, majd megosztani azt. A megosztással, lájkolással pedig mi magunk is a terjesztők közé kerülünk…

online marketing , vírusmarketing , közösségi marketingAz ígérettel ellentétben azonban nem történik semmi és hamar rá jön az „áldozat”, hogy egy újabb közösségi poén részese lett.online marketing , vírusmarketing , közösségi marketing

A poszt-megoldás ámbár ismét „bugyuta”, mindenesetre el kell lesnünk ezekből az „őrületekből”, hogy a kulcsszó még mindig a bevonás. Vagyis, hogy játékba hívjuk a monitorral szembe ülőt, aktivizáljuk : bevonjuk. Ez a jelenlegi igaz eléggé egyszerű, de jól mutatják a számok, hogy mire képes: rövid idő alatt (a cikk írásakor) 6130 lájk, 12827 megosztás, 237 komment – hozzá kell tennem, hogy ezt egy 15ezres rajongóval rendelkező FB oldal „injektálta”.

online marketing , vírusmarketing , közösségi marketingHogy mi működik a Facebookon és mi nem, azt már régóta sejtjük, de tény, hogy minél őrültebb, „bugyutább” valami, annál nagyobb sikert alkot – sajnos. Persze mi a siker? Semmiképpen sem a lájkok és a megosztások száma, de mindenképpen eltanulandó, hogy egy komolyabb kampányba milyen bevonási elemeket kell bevetnünk, ahhoz, hogy vírushatást érjünk el.

Ez a hét is véget ért! Jövő héten is tarts velünk, mert a Marketing112 még mindig Magyarország egyetlen, napi frissítésű marketing blogja speciálisan kis- és közepes vállalkozások számára. Jó hétvégét! Norbi

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük