Facebook : Az összemaszatolt képernyők

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Ma az online vállalkozások offline promóciójáról kellett volna beszélnem (engedelmeddel ez most átcsúszik jövő hétre – hisz minden nap jelentkezünk), de néha engedni kell az aktualitásnak és mindenképpen szót kell ejtenem a hetente felbukkanó újabb Facebook őrületekről, ami a legnagyobb közösségi oldalon hódít.

A napokban ütötte fel a fejét a lenti képeken látható “őrület” – más szót tényleg nem tudok rá mondani, amely jól bizonyítja, hogy a Facebook még mindig az Internet kocsmája és hogy a Facebookos társadalom elsősorban szórakozni jár a közösségi oldalra. Az üzenőfali posztként megjelenő képek szerint a feladat adott: Az ujjunkat a monitorra kell tennünk, lájkolni a képet, majd megosztani azt. A megosztással, lájkolással pedig mi magunk is a terjesztők közé kerülünk…

online marketing , vírusmarketing , közösségi marketingAz ígérettel ellentétben azonban nem történik semmi és hamar rá jön az “áldozat”, hogy egy újabb közösségi poén részese lett.online marketing , vírusmarketing , közösségi marketing

A poszt-megoldás ámbár ismét “bugyuta”, mindenesetre el kell lesnünk ezekből az “őrületekből”, hogy a kulcsszó még mindig a bevonás. Vagyis, hogy játékba hívjuk a monitorral szembe ülőt, aktivizáljuk : bevonjuk. Ez a jelenlegi igaz eléggé egyszerű, de jól mutatják a számok, hogy mire képes: rövid idő alatt (a cikk írásakor) 6130 lájk, 12827 megosztás, 237 komment – hozzá kell tennem, hogy ezt egy 15ezres rajongóval rendelkező FB oldal “injektálta”.

online marketing , vírusmarketing , közösségi marketingHogy mi működik a Facebookon és mi nem, azt már régóta sejtjük, de tény, hogy minél őrültebb, “bugyutább” valami, annál nagyobb sikert alkot – sajnos. Persze mi a siker? Semmiképpen sem a lájkok és a megosztások száma, de mindenképpen eltanulandó, hogy egy komolyabb kampányba milyen bevonási elemeket kell bevetnünk, ahhoz, hogy vírushatást érjünk el.

Ez a hét is véget ért! Jövő héten is tarts velünk, mert a Marketing112 még mindig Magyarország egyetlen, napi frissítésű marketing blogja speciálisan kis- és közepes vállalkozások számára. Jó hétvégét! Norbi

A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

Címke:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.