Facebook esettanulmány: 2 sikeres kampány részletei – Ultimat Vodka, Nasty Gals

Közel két éve igen nagy sikert aratott az Ultimat Vodka Social Life Audit alkalmazása, de emellett még számos érdekes kampányt láthatott a Facebook, ilyen volt többek között a Burger Kingé és a Subway-é. Ezeken kívül a Nasty Gals a roppant egyszerű, de felettébb sikeres sorsolásos játékaival hívta fel magára a figyelmet; a Toyota Prius jótékonysági alkalmazása pedig azért volt érdekes, mert a márkától szokatlanul markánsan reklámozták.

Az Ultimat Vodka Social Life Audit alkalmazása

Cél: Márka, hűség, termékvásárlás, elkötelezettség, hálózat bővítés

Módszer: Az Ultimat Vodka megalkotta a Social Life Audit alkalmazást, amely megszűri a felhasználó adatait, és ezek alapján létrehoz egy személyre szabott infógrafikát, valamint egy pontszámot.

A termék központi vezetőtervezője: Paul Aaron (Amalgamated), aki az Ultimat Vodkának dolgozott, a Social Life Audit kampányban, elmondta, hogy az alkalmazás teljes egészében beleintegrálódott a cég márkájába. „Az általános célunk az volt, hogy széleskörű érdeklődést keltsünk az Ultimat Vodka iránt. A Facebook az a hely, ahol az emberek közösségi életet élnek, és a szeszesital márkák eredendően társadalmi márkák. A Social Life Audit egy sokkal nagyobb kampány része volt, ami a munkától túlhajszoltakat, kielégítetlen fogyasztókat célozta meg, akik csak egy kis egyensúlyra vágytak az életükben.”

A vodka termék egy búzából, rozsból és burgonya vodkából készített szeszesital, emiatt pedig jól egyensúlyozottnak reklámozzák. Aaron azt is elmondta, hogy az Ultimat kampány igen pontos volt, printben és online egyaránt nyomult, de igazából a Facebook-alkalmazás hozta meg a várva várt hatást. A felhasználók nem csak a személyre szabott infógrafikájukat kapják meg az alkalmazásban, de meg is oszthatják ezeket.

Aaron azt állította, hogy a megosztási lehetőség volt az alkalmazás legerősebb pontja. „Amikor az emberek használták az alkalmazást, és megkapták a pontszámukat, arra voltak biztatva, hogy megosszák azokat, cserébe megjelölik és hozzáadják őket a fotóalbumaikhoz. Akkor jöttünk rá, hogy valami egészen különleges dolog van a birtokunkban, mikor a Social Life Audit elkészítésének kb. felénél jártunk – azt persze nem is sejtettük, hogy ekkora érdeklődést fog kelteni majd.”

Összességében Aaron mesélt az alkalmazásról, nyomtatott és online benyomásokról, egy olyan CPM-t adott, ami csak egy töredéke volt a nyomtatott vagy banner reklámoknak. Ez egy nagyon fontos dolog volt, mivel a márka egyébként nem rendelkezett túlságosan bő hirdetési költségvetéssel.

Hatás: Az oldalt a létrehozása után alig egy hónappal több, mint 10,100-en lájkolták (azóta pedig több mint 227 ezren).

 social-life-audit

A Nasty Gals’ nagyszabású szünidei ajándékozása

Cél: Oldal növekedés, e-mail lista, márkahűség, termékvásárlás, hálózatbővítés

Módszer: A Nasty Gal egy ruházati cég, amely egy e-mail regisztrációhoz kötött sorsolásos játék során ajándékozott oda minden nap egy ajándékutalványt karácsonyig, két héten keresztül.

A szolgáltatás központi eleme: A sorsolásos játékokból álló alkalmazás arra kérte a felhasználókat, hogy adjanak meg egy e-mail címet ahhoz, hogy megnyerhessék az egyik ajándékutalványt (amiknek értéke 200 és 1000 dollár között mozgott).  Az alkalmazást lájkolni kellett, majd pedig megengedte, hogy a felhasználók megoszthassák a regisztrációjukat az oldalon.

Hatás: Az alkalmazás egyszerű volt, és már a kezdeti heteiben is több mint 10,000 lájkot szerzett az oldalnak, amit azóta már több mint 900 ezren lájkoltak be. Forrás


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Facebook esettanulmány: Amikor a pontgyűjtő rendszer és a közösségi média egymásra talál

A Citibank 2011 végén egy olyan új Facebook-alkalmazást indított be, aminek segítségével a felhasználók megoszthatták a bankkártyájuk nyeremény pontjait azért,...

Close