Facebook esettanulmány: a Cadbury az egyik Facebook rajongóján keresztül mutatta be a Bitsa Wispa-t

A Cadbury már korábban is fordult a közösségi médiához segítségért, hogy beindítsa a termékeiket; a Bitsa Wispa esete azonban kicsit más volt.

A világhírű csokoládé márka egy pályázatott indított ugyanis, hogy megtalálja a legnagyobb Wispa rajongóját – a szerencsés győztest ezután felkérték, hogy jelentse be a termék megjelenését a Facebookon.

2012 januárjában a Cadbury egy új, Dairy Milk Bubbly névre hallgató táblás csokit dobott piacra, és először a Google+ oldalán jelentette be a terméket, úgy, hogy előtte sem a Facebookon, sem pedig a Twitteren nem leleplezte le az új csokit.

A Wispa tábla árusítását megszakították 2003-ban, a Dairy Milk márka újraindításának keretén belül, de 2007-ben visszahozták, egy Facebook kampánnyal karöltve. Az oldalnak azóta több mint 2 millió lájkolója van, és a Cadbury ezt a közösséget próbálta meg felhasználni arra, hogy promotálja a Bitsa Wispa-t.

Azzal, hogy kiválasztotta a „Legnagyobb Wispa fan”-t, vagyis Kate Meadet, hogy beindítsa a terméket, a Cadbury ugyanabba a rajongó-orientált érzésbe kapaszkodott bele, ami anno segített visszahozni az eredeti Wispa-t.

cadbury

Ez az, ami megkülönböztette ezt a reklámot a fogyasztók által korábban látott, tradicionális termék piacra dobásától, és egyben arra biztatta a Wispa rajongókat, hogy megosszák a hírt a Facebook ismerőseikkel.

A képet, amelyen Mead az új terméket tarja a kezei közt, több mint 1500-an lájkolták, és 278 komment született hozzá. Mindez azt is jelentette egyben, hogy a hír (és a kép) minden egyes hozzászóló és lájkoló Facebook ismerőseinek is megjelent az adatfolyamában.

A Cadbury egy jó példa arra, hogy hogyan tudja egy márka kihasználni a közösséget jól úgy, hogy nyüzsgést generáljon körülötte, és hogy azt a benyomást keltse, hogy a rajongóknak van némi hatalmuk a márka fölött. Ez egyébként egy jó költséghatékony módja a márka szenvedélyes fogyasztói bázisának befolyásolására, megalapozva a piacot a terméknek, mielőtt az egyáltalán megjelenne a boltokban.

Előrendelés – már csak pár napig!

 

A Heinz is lefolytatott egy hasonló kampányt az új „Tomato Ketchup blended with Balsamic Vinegar” (Paradicsomos Ketchup Balzsamecettel) nevű termékénél. A Facebook rajongók a termék piacra dobása előtt egy hónappal már megvehették a ketchupot.

Ahogy a márkák folyamatosan új módszereket keresnek arra, hogyan konvertálhatnák a közösségi médiát jobban az eladásaikba, úgy tűnik, hogy a termékek internetes bevezetésével kézzelfogható eredményeket lehet produkálni, köszönhetően a több ezer Facebook lájknak. Eredeti nyelven itt.

Neked is van terméked? Vezesd be a piaci megjelenésnél korábban az interneten! Ennek apropóján gyűjts e-mail címeket is. A fogyasztók azért fognak feliratkozni a listára, hogy ne hogy lemaradjanak a megjelenés napjáról…


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Így valósította meg a Coca-Cola a legnagyobb Facebook márkaoldalt

Egy oldalon, ami minden országnál másmilyen, a palackozó több mint 73 millió rajongóhoz ér el, és többnyelvű ellenőrzést folytat –...

Close