Facebook esettanulmány: Amikor az AXE reménykedett, hogy a Facebook segít neki megszerezni a nőket

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Ebben az esttanulmányban bemutatjuk, hogy az AXE hogyan vetette be a Facebook-ot egy, a rajongók által megírt képregény terjesztésében – egy új illatuk, az Anarchia bevezetésének keretén belül.

Messze a szokásos – és gyakran ellentmondásos – kreatív promócióiktól, a márka most először hölgyeket is megcélzott egy új illattal, és azt remélte, hogy ez a kampány mindkét nem számára vonzó lesz. Az első két reklám (amiket a BBH londoni irodája készített) 2012.01.09-én jelent meg az AXE Facebook oldalán, megelőzve a mintegy 60 országban történő tévés sugárzását. Az „Anarchia: A Képregény” ma látott napvilágot, a digitális ügynökség, a Razorfics és az Aspen Comics gondozásában. A képregényt Scott Lobdell írta, aki korábban X-Men képregényeknek és három nagyobb DC Comics műveknek volt a szerzője.

A bevezető rész az „Anarchia Lányok” (hős)tetteit mutatta be, miközben káoszt szabadítanak a világra. A rajongók is részt vehettek a szereplők, a történet és a végeredmény alakításában, ez volt interaktív fordulata ennek a kampánynak. A nők megnyerése azért sem volt egyszerű feladat, mivel az AXE, és az angol hasonmása, a Lynx eddig csakis a férfi közösséget célozta meg erőteljesen a kampányaival. A kampány előtt még senki sem volt biztos a sikerben: Lehet, hogy ez most egy zavaros üzenetet fog küldeni a már jól meghatározott célközönségnek? – merült fel joggal a kérdés.

02-00

David Vinjamuri, az Accidental Branding szerzője, és a New York Egyetem marketing adjunktusa a New York Times-nak azt mondta, hogy történelmileg egy tinédzser fiú egy AXE reklám láttán ezt gondolja: „a lány, akit akarsz, és a pasi, aki vagy”.

„Az tette az AXE-ot olyan zseniálissá, hogy azt mondták, a lány az illatod alapján fog levadászni téged.”

Ugyanakkor a professzor arra is felhívta a figyelmet, hogy amikor egy cég azokhoz szól, akik kívül esnek az alapvető célközönségén, akkor a cég elveszti a hitelességét. „Abban a pillanatban, hogy elkezdesz beszélni a lányokhoz, elveszted a tinédzser fiúk bizalmát.”

axeA Facebook felhasználása, mint kreatív ötlet, igencsak érdekes az AXE részéről, hiszen a képregény piac az elmúlt évtizedben a reneszánszát élte, köszönhetően Hollywood egyre növekvő szeretetének a szuperhősök iránt. De csak azért mert megteheted, nem biztos, hogy meg is kell tenned! Szinte elképzelhetetlen, hogy egy kampány, amiben főleg a nőket célozzák meg, elriasztaná az AXE-ot vagy Lynx-et használó férfiakat, viszont egy fejlesztésre és változatosságra törekvő próbálkozás következtében lehet, hogy elveszted annak az erősségét, amit már megszereztél.


Örülök, hogy látlak!

30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Cikk kereső

Read previous post:
Facebook esettanulmány: Az NFL csillagok Facebook-sikerének titka

Jeff Weiner-t sosem fogod látni az NFL oldalsávjain portyázni, miközben utasításokat ordít a fülesébe, és a pasi nem is nyert...

Close