Facebook esettanulmány: Az NFL csillagok Facebook-sikerének titka

Jeff Weiner-t sosem fogod látni az NFL oldalsávjain portyázni, miközben utasításokat ordít a fülesébe, és a pasi nem is nyert meg soha egyetlen Super Bowl-t, vagy egy, „az év edzője” díjat. De a 28 éves Weiner igenis fontos vezetői feladatokat lát el az NFL csapatában, ugyanis ő segít a játékosoknak kihasználni a közösségi médiát saját maguk pozicionálására, és a rajongókkal való kapcsolattartásban is. Az ügyfelei híresek arról, hogy – segítségével – különösen jól tudnak kommunikálni a szurkolókkal.

Weiner 2009-ben betört a közösségi média egy olyan piacára, ahol mások még nem nagyon jelentek meg, és rögtön olyan bimbózó sztárokat vonzott magához, mint az akkori Denver Broncos játékos, Eddie Royal, vagy Steve Smith, aki akkor a Philadelphia Eagles csapatát erősítette. A New York-i cége, az ESBL Sports Management ma már több mint egy tucat NFL játékost képvisel, több millió rajongót kezelve. Olyan márkákkal dolgozik össze, mint a Pepsi, Xbox, Palmer’s, Vizio, SkinIt vagy a Motorola. Munkássága már az ESPN, az NFL és az NBC Sports oldalain meg lett említve.

nfl

Összevetve más, szintén sporttal foglalkozó közösségi médiás guruval, Weiner szinte csak és kizárólagosan a Facebook-ra koncentrál, mert ott szerinte sokkal könnyebb a játékosoknak kapcsolatba lépni rajongóikkal, képeken és videókon keresztül. Például, Woodley új szerződését úgy jelentette be, hogy egy olyan képet posztolt magáról, amiben nyíltan szemezik a papírmunkával. Emellett Weiner ügyfeleinek hívei egyértelműen értékelték ezt a fajta közeli kapcsolatot; 2010-ben online szavazatok segítségével jutatták be Smith-t a Pro Bowl-ba.

A Mashable kifaggatta Weiner-t a sportolók hatásos Facebook-jelenlétének titkairól. Nézd végig a diákat, hogy betekinthess sikerének titkaiba, majd oszd meg velünk a véleményedet.

1.       Üdvözölj megfelelően

„Szinte mindenki, aki megnéz egy oldalt, rögtön a Falra fog menni először”, mondja Weiner. „Tehát okot kell nekik adnod a Köszöntő fülön – valami extrát, pl. zártkörű engedélyt –, ami arra motiválja őket, hogy először a Tetszik gombot nyomják meg.”

Woodley például arra kérte a rajongóit, hogy segítsenek neki a Pro Bowl ügyében, ezáltal hozzanak létre egy kapcsolatot – persze csak ha megnyomják a Tetszik gombot.

2.       Falról-falra következetesség

„A legnagyobb kulcs a következetesség”, mondja Weiner. „Nem muszáj pl. minden nap öt dolgot kiírni, vagy egy videót posztolni, de fontos, hogy valamiféle kis posztot mindenképp tegyünk ki naponta, amennyiben ez lehetséges. Azt akarjuk, hogy a rajongók tudják, ha valami jön, és várjanak arra, hogy mi fog azután következni.”

Royal például rendszeresen posztol, és változatos témákról nyilvános társalgásra szólítja fel a követőit, úgy mint ebédidő, kemény hírek vagy sportpletykák.

3.       Az „Infót” mindig röviden kell tálalni

„Az emberek nem nagyon szeretik elhagyni a Falat”, mondja Weiner. „Emiatt hasznosabb az Infó részleget minél rövidebbre szabni, és úgy megfogalmazni, hogy ne terelje el az olvasó figyelmét, mivel úgysem erre az emberek vágynak.”

Harrison Infó füle taglalja a legfontosabb alapinformációkat, de nem versenyzik, és nem is vonja el a figyelmet a központi eseménytől, a Falától.

02-00

4.       Éreztesd a rajongókkal, hogy különlegesek

„Ne csak mondd, hogy értékelsz engem, mint rajongót, hanem mutasd is meg”, mondja Weiner. „Legyél egyenes, és oszd meg velem a belső hozzáférést és információkat, hogy különlegesnek érezhessem magam.”

Harrison például olyan dolgokat oszt meg a rajongóival, amit azok általában csak a közmédiából tudhatnánk meg.

5.       Addig posztolj, amíg forró

„Ne foglalkozz a statisztikákkal”, mondja Weiner. „Csak posztolj, amikor úgy gondolod, hogy a közönséged igazán izgatott lenne attól, amiről beszélsz.”

Weiner egyébként arra buzdítja az ügyfeleit, hogy inkább akkor posztoljanak, mikor az üzenet a rajongóknak lesz jelentőségteljes, és nem akkor, mikor az a játékos számára lenne a legmegfelelőbb. Például Royal várhatott volna addig, hogy hazaérjen és lepakoljon, ehelyett viszont kevéssel a játék után a csapat repülőjéről posztolt, mikor a rajongók adrenalin szintje még mindig az egekben volt.

6.       A közösség építést hamar el kell kezdeni

Amikor Ben Tate, a Houston Texanas hátvédje kijött a főiskoláról, más fiatal játékosok több figyelmet kaptak az ESPN-től és a többi médiumtól. Ennek ellenére Tate aktívan összegyűjtötte a Facebook rajongóit az alma materében, az Auburn Egyetemen, és lépésről lépésre több lájkot szedett össze, mint a szupersztár várományosok, Sam Bradford és Ndamukong Suh.

7.       Engedd, hogy a rajongók is csatlakozhassanak a kalandhoz

Amikor a váltás végre megtörtént, Tate minden nap Ustream videó formájában adott közvetítést a maryland-i házából. Weiner azt mondja, hogy nagyjából 20000 ember kapcsolódott be. Tate ezen kívül posztolt egy öt perces videót a Facebookra, amiben bemutatják a kiválasztását, és a klip később megjelent a Sports on Facebook oldalon is.

02-00

 8.       Ne félj önmagad lenni

„A futball játékosok folyton a sisakjaikkal játszadoznak, de a rajongók sosem látják meg, hogy milyenek is valójában egy meccs közben”, mondja Weiner. „Ezért lehetőséget kell nekik adni, hogy megtudják, meglássák, hogy milyen is vagy igazából, és ne gondold, hogy meg kell játszanod magad. Ha őszinte, vicces, netalán kicsit bolondos vagy, a rajongók imádni fognak, és ez igazán erőteljes.”

Smith például egyáltalán nem volt gyáva, és megosztotta azon izgatottságát, hogy egy gyerekkori példaképe, Randy Moss ellen kell játszania az NFL pályáján. Ezt írta a saját magáról készült fotó alá: „Örülök, hogy megtartottam ezt a Moss-pólót a HS-napjaimból… talán aláírathatom, mikor majd Minnesota-ban játszunk idén… LOL.”


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Hogy írjunk szöveget egy “unalmas” iparág számára?

Ha cégünknél nincs annyi hír, mint egy bulvármagazin szerkesztőségében, akkor nagyon meg kell választani, milyen taktikával tudunk több hasznot termelni....

Close