Facebook esettanulmány: Heineken SörBarát Ajándék Kampány

Tudjuk, hogy sokszor mondjuk azt, hogy ez vagy az a kampány mennyire “ötletes” vagy “zseniális”, de ez a mostani annyira inspiráló, hogy mellette sok más kampány eltörpül.

Ezzel a cikkel útjára indítunk egy 100 részes cikksorozatot, amely a legsikeresebb Facebook kampányok nyomába ered. Ezeket bemutatva rávilágítunk, hogy mi működik a közösségi média világában, mi mozgatja meg a fogyasztókat és mi szükséges azokhoz a kampányokhoz, amelyek valóban működnek.

A Heineken 2011-ben elindított egy nagyszerű közösségi kampányt, amiben az új, “SörBarát” nevű sörcsapukat reklámozták. Ez a kis masina segített abban, hogy otthon csapolhass magadnak bármikor egy hideg (korsó) sört. A problémát az jelentette, hogy karácsony közeledtével az emberek nem igazán akarnak/fognak maguknak ajándékot venni, hiszen az nem egészen illik bele az ünnep hangulatába… A Heineken viszont kitalálta a megoldást: a Facebook oldalukon egy bizonyos „SörBarát” nevű alkalmazást hoztak létre, amely összeköt a többi, szintén saját sörcsapra vágyó emberrel.

facebook-marketing-esettanulmany

Ezen keresztül te és másik fél is vehettek egy „SörBarát” sörcsapot, majd odaadhatták egymásnak egy szépen becsomagolt ajándék formájában (természetesen egy karácsonyi üdvözlőlappal együtt), hogy egy igazi ajándéknak tűnjön egy olyan baráttól, akit igazából senki sem ismer. Összességében ez azt jelenti, hogy megkapod, amire vágysz, anélkül, hogy önzőnek tűnnél – azaz mindkét fél csak nyerhet!

SEO szövegírás, reklámszövegírás

Gyere el következő tréningünkre!

A közösségi médiára komolyan alapozó kampány elsöprő sikert szerzett a márka-hűek körében és nagyban hozzájárult a Heineken Facebook oldal aktivizálásában, új rajongók szerzésében. A sörmárka egyébként rendszerint nyúl a sörcsapolóhoz, mint kampányeszközhöz, most is fut egy ehhez kapcsolódó kampányuk.

Angol változat itt.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Mostantól ilyen egy szabályos Facebook nyereményjáték, promóció

A Facebook-marketing egyik leggyakrabban és legszívesebben használt eleme a nyereményjáték típusú promóció, ami jó eszköz arra is, hogy a közösségünket...

Close