Közösségi média kutatás: Függővé tesz a Facebook?

A közösségi médiumok olyannyira népszerűek, hogy a felhasználók harmada mobiltelefonról is rendszeresen bejelentkezik, sőt, még munka közben sem tud szabadulni ezen oldalaktól – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb felméréséből.

Van, aki a Facebook-kal is alszik

A Facebook a legerősebb közösségi oldal, ez tudja a leginkább aktivizálni a felhasználókat. Nyugaton a fiatalok körében már-már leágazóban van ugyan a Facebook, Magyarországon azonban még mindig egyre erősödő tendenciát mutat az oldal. A legalább egy hasonló szolgáltatást használók 92 százaléka regisztrált tagja ennek az oldalnak, 87 százalékuk pedig aktívan használja is ezt. Az okostelefonok széles körben való elterjedésével pedig még inkább a mindennapi életünk részei lettek a közösségi oldalak, főleg a Facebook. A felmérés szerint van, aki még az ágyba is magával viszi telefonját, hogy éjjel is Facebook-ozhasson.

Bár a regisztrációk számát tekintve az iWiW 79 százalékkal még mindig a második a palettán, aktivitás tekintetében már egyáltalán nem tartozik az élmezőnybe: a regisztráltak kevesebb, mint harmada látogatja rendszeresen az oldalt, így a közönség meglehetősen passzívnak mondható. Ebben még a MyVIP, a MySpace és a Twitter is lekörözi hazánkban az iWiW-et.

fuggoveteszafacebook

A regisztráltak száma alapján felállított dobogó harmadik fokát a Google+ kapta, bár a felhasználói aktivitás itt is messze elmarad a győztes Facebook-étól.

A tengerentúlon manapság nagy népszerűségnek örvendő fényképmegosztó alkalmazások, az Instagram és a Pinterest azonban nálunk még csak gyerekcipőben jár, bár azok a felhasználók, akik már jelen vannak ezeken az oldalakon, nagyon aktívak, és főként 30 év alattiak.

A LinkedIn szintén nem terjedt még el széles körben Magyarországon, de lassan azért növekszik az ide regisztráltak száma, és a felhasználók is egyre aktívabbak. Ők főként a kapcsolat- és a karrierépítésben, valamint az álláskeresésben használják az oldalt – derült ki a tanulmányból.

A Twitter-re regisztrálók száma az elmúlt félévben jelentősen esett, és az oldalon jelenlévők is ritkábban használják, mint azelőtt.

Sokan munka közben is a közösségi oldalakon lógnak

A közösségi oldalak felhasználóinak háromnegyed része mindennap használja valamelyik ilyen oldalt, sőt, 30 százalékuk még munka közben is, 35 százalékuk pedig mobilról is bejelentkezik. Elsősorban a 18-29 évesek és a budapestiek azok, akik éjjel-nappal figyelemmel kísérik az oldalon történteket. Mivel a felhasználók harmadát bárhol és bármikor elérhetik a vállalatok a közösségi oldalakon, így ezeket egyre inkább üzleti célokra is felhasználják ma már. Rossz hír azonban, hogy a felhasználók nagyjából 40 százaléka nem figyeli a közösségi oldalakon megjelenő hirdetéseket.

Aktuális tréningjeink:


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
BrandTrend konferencia a CSR és a márkaépítés közös jövőjéről

A BrandTrend ötödik konferenciája a CSR és branding területek összefonódásának megmutatását, különböző márkák fenntarthatósági stratégiájának bemutatását tűzte ki célul. A...

Close