Füstbe ment blogokolvasási idő 3 perc

A marketinghir.hu (ismereteim szerint) a legnagyobb hazai, marketing szakmai híraggregátor. Azt tudja, hogy a marketing- média és kommunikáció témában írt blogokat ismeri, pásztázza és címeikkel az oldalba gyűjti. A pásztázott forrásokat rendszeresen frissítjük, új forrásokat veszünk fel illetve – a nem aktívakat – töröljük. Most is ez történt, amely során pár gondolat született.

marketinghir.hu hamarosan megújul, jelenlegi formájában már soha többet nem lesz elérhető, így érdemes még most nézegetni, keresni benne. Jelenleg 90 forrásból (blogok, portálok) gyűjti a szakmai híreket. A blog írásakor már átlépte az 59 000 feldolgozott cikket, amelyek között még keresni is lehet. Előadások előtt, szakdolgozat írásakor, vagy tanulmány elkészítésénél nagyon hasznos segítség. Egy hónap alatt 100-200 000 „hit” forgalmat generálunk a forrásainknak, ebben persze benne vannak a keresőmotorok forgalma is.

A források frissessége az elsődleges, aki már 1.5-2 hónapja nem blogolt, nem írt új cikket, azt töröljük – és sajnos elég sok ilyen blog van Magyarországon. Tapasztalatom szerint ennek négy fő oka van:

1. Felkapja a szerző témát, nagy motivációval elkezd blogolni és a csekély olvasószám miatt abbahagyja a blogolást. Ilyen volt pl. a Foursquare- illetve a Youtube marketinggel foglalkozó blogok.

2. A blog egy diáké, elhelyezkedik, abbahagyja. A legismertebb talán a Kontár blog, amely leginkább reklámkritikákról volt híres, sokan olvasták. Tudtommal a szerző egy hölgy, akkoriban egyetemista (bár a kilétét mindig is titkolta), gondolom elhelyezkedett a szakmában…

3. Nem tudni az okát: Nagyon hirtelen robbant be a cikkeivel, aztán olyan gyorsan inaktívvá is vált a Rajongó csata nevű blog, amely November óta nem hallat magáról. Így utólag elnézve nem lepődnék meg, ha csak egy termék promótálásra kitalált blog lett volna. A cikkek hasznosak voltak, sajnálom, hogy elhallgatott.

smoke

4. Facebookra költözött: Több ilyen blog létezik létezett, köztük olyanok is, akik azért meghatározóak a kis- és középvállalati marketingben. Nem értem a költözésük okát. Szerintem, annál nagyobb hibát nem is lehet elkövetni, hogy egy jól működő, SEO-értékes blogot abbahagyjunk, és csak a közösségi hálón kommunikáljunk. A Facebook nem a mienk, csak használhatjuk és az ott elért eredmények akár pillanatok alatt veszhetnek el, ha pl. tiltanak minket.

marketinghir.hu tehát továbbra is megbízhatóan szállítja a marketing híreket az arra érdeklődőknek. A jelenleg 90 forrást rendszeresen frissítjük, gondozzuk, így biztos lehetsz abban, hogy a marketinghir.hu -n mindig az aktuális, hazai, marketing véleményvezéreket olvashatod.

A Marketing112 blogja hétfőn, szerdán és pénteken publikál új szakmai cikkeket. Várunk Téged szerdán is!

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük