Gyakran Ismételt Kérdések : Marketing Audit

Közel két hete, január 8-án vezettük be a piacra a Marketing Audit 2013 termékünket és így, az országos kampány elindulása előtt úgy gondoltam, összegzem azokat az ügyfélszolgálati, tipikus kérdéseket, amellyel az új érdeklődők közelebb kerülhetnek ehhez a termékez.

“Pontosan mire való a marketing audit?”

A marketing audit egy segédeszköz! Egy olyan csekklista (~ ellenőrzőlista), amely a marketing stratégia és a marketing terv kialakításakor, vagy annak ellenőrzése során ad elengedhetetlen segítséget. Több, mint 40 oldalon, közel 360 kérdéssel lefedi a teljes offline és online marketing folyamatokat. Minden benne van, és mindenre gondol, amire szüksége lehet egy magyarországi kis- középvállalkozásnak marketing területen.

“Mi van a könyvben? Csak kérdések? Tanácsok, tippek vagy történetek?”

A Marketing Audit 2013 egy audit anyag. Tehát a legfőbb értéke, hogy közel 360 olyan kérdést tartalmaz, amely rákérdez minden olyan területre, amely fontos lehet a sikeres és hatékony kommunikációhoz, marketinghez. Legfőbb feladata, hogy kérdésekkel rávilágítson a hiányosságokra! Természetesen egy rövid megjegyzés, “milyennek kellene lenni?”, “hogyan kellene működni?” mondat minden kérdés esetében van – de alapvetően a fő értéke az alaposan kidolgozott kérdéssor.

Marketing Audit 2013

Ellenőrizze cége marketingjét – akár önállóan!

Mit jelent az, hogy marketing auditálás? Ezt én magam tudom elvégezni?

A marketing auditáláskor egy audit programhoz (amely állhat kérdésekből, elvárásokból, referencia paraméterekből) hasonlítjuk a mi cégünk, marketingünk működését. Az audit kérdéseken végighaladva, megvizsgáljuk, hogy a mi esetünkben az igaz-e vagy sem, és ha igen, akkor teljesül-e minden szükséges feltétel. Attól függően, hogy hány pontot tudunk – úgymond – “kipipálni”, összeáll a marketing érettségünk és felfedezést nyerünk, hogy egy etalonnak tartott marketing működéshez képest a mi cégünk esetében hol kell fejleszteni a folyamatokat?

Ezek kizárólag általános, standard elvárások! Például, hogy a weboldalunk legyen kulcsszó-optimalizált, vagy hogy legyen a cégünknek egy éves marketingterve, stb.

Marketing Audit 2013 esetében tehát kimondhatjuk:  A benne lévő közel 360 kérdés az a minimum, amit egy cég ajánlott, hogy megtegyen a marketingjéért.

Az összes, 358 db audit kérdésnek meg kell felelnem?

Nem! Ahogy az  belelapozási funkciónál is látszik, ez a rengeteg kérdés témakörökre van osztva. Pl. elvárható, hogy egy cég használja az Adwords, kattintás alapú hirdetési rendszert – ha a cég célközönsége ezzel az eszközzel megszólítható. De ha nem használja, a következő – erre vonatkozó – kérdéseket ki kell hagyni, nem kell azoknak megfelelni. Ugyanígy pl. ha valakinek nincsen offline boltja, vagy Twitter kommunikációja (és nem is indokolt!), ezek a fejezetek kihagyhatóak.

Megtetszett a Marketing Audit 2013 termékünk? Ismerkedj meg vele (videó)!

Az ügyfélszolgálatra beérkező kérdések alapján folytatjuk….


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Készül a marketingterved: milyen marketingeszközöket használsz?

Ez a hét a marketing audit hete, amikor minden posztunk e téma köré épül. Hétfőn többek között a pozicionálásról és...

Close