Gyermekbarát marketing

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Miért fontos, hogy a marketingedben gondolj a gyermekekre is?

A szülők szívéhez (és a pénztárcájához) sokszor a gyermekek által vezet az út, ezért jó döntés, ha igyekszünk gyermek-és családbaráttá tenni a szolgáltatásunkat, cégünket.

Talán sokan azt gondolják, ez egyértelmű 2013-ban, ám a gyakorlat azt mutatja, sajnos még mindig kevés a gyermekbarát szolgáltatás. Éttermek, szállodák, egyes külföldi hipermarketek, üzletek, felismerték a gyermekbarát szolgáltatások jelentőségét, ám még mindig nehéz például gyermekfelügyeletet biztosító konditermet, vagy szépségszalont találni.

Ha nincs gyermeked, minden bizonnyal nehezebben találsz ki olcsó, de vonzó gyermekbarát szolgáltatást, íme néhány példa, amivel segíthetünk.

Tippek a gyermekbarát marketingedhez:

egy gyerekasztal gyerekszékekkel, kifestők, színesek, egy doboz építőkocka- szépségszalonban, mindenféle üzletben (élelmiszer, bútorbolt, butik, ékszerész, stb.)

etetőszék, gyerekmenü– étterem, étkezdék

matrica (lányos és fiús is legyen!)-  Adj minden gyereknek egy matricát, hidd el, emlékezni fognak rá, hogy tőled kapták és legközelebb is a te üzletedbe akarnak majd menni!

egy kocka csoki (persze a szülőt mindig kérdezd meg, hogy megkaphatja-e a gyerkőc az édességet) A kedvenc húsboltomból hoztam az ötletet. Nekik bevált ez az apró kedvesség. Naná, hogy imád a lányom a húsboltba járni:-) Ez is bárhol elsüthető, de cukorkával épp úgy beválik. A mai napig emlékszem arra a cipőüzletre, ahol még kaptunk egy marékkal ajándékba is az egyébként filléres költségű cukorkákból.

– A gyermekfelügyelet biztosítása már drágább kategória, azonban vannak olyan szolgáltatások, amiknél megéri. A legjobb, ha készítesz egy felmérést, melyből kiderül, hogy van-e rá igény és ennek megfelelően döntesz. Hétvégi konferenciák, szakmai rendezvények során is előfordulhat, hogy lenne rá igény, nem csak egy fitness-teremben vagy egy nagyobb üzletben, érdemes mérlegelned ezt is!

+1 ötlet: Készíttess egy mesehős vagy egy kedvelt állat alapján kartonból egy gyereknagyságú formát, vágd ki az arc helyét! A gyerkőcök imádják ezeket a játékokat és kipróbálják majd. A formára tetesd rá a logódat, hogy a megörökített pillanaton, amikor a gyerek Donald kacsa vagy egy medve bőrébe bújik, te is mindig jelen lehess:-)

Haladóknak:  ajánld fel a szülőnek, hogy lefotózod a profi gépeddel a gyereket és elküldöd e-mailben a fotót! Hoppá, szereztél egy e-mail címet, miközben hálásak lesznek érte, hogy megadhatták. Hidd el, ez nem a spames leveleknek fenntartott fiók címe lesz!:-) (persze egy nagy forgalmú sarki közértben ez kevésbé megvalósítható, de vannak olyan üzletek, ahol van rá lehetőség. Ahol nincs, ott lefotózza majd a szülő a mobiljával a gyerekét)

Panka is kipróbálta. Ha én lennék itt a marketinges, biztosan lenne logó is a képen:-)

Panka is kipróbálta. Ha én lennék itt a marketinges, biztosan lenne logó is a képen:-)

Ismert példák a gyermekbarát marketingre:

– Deichmann, Humanic- gyerekrész, a bejárattól távol, mesenézéssel, a gyerekcipő kínálat környékén

– Kolping- Magyarország legjobban pozicionált gyermekbarát szállodája

– IKEA- játszóház gyerekfelügyelettel (amire akkora az érdeklődés, hogy többször volt már másfél órás várólista) a bemutatótérben pedig sűrűn elhelyezett játékoszlopok

– Tesco- autóskosár

– DM- gyerekméretű bevásárlókosár

– MC Donalds- Happy Meal Menü játékkal (naná, hogy nem a hamburgerért kéri a gyerek a Happy Meal menüt)

Ne csak egy marketingtrükk, vagy marketingfogás legyen a gyermek-és családbarát jelző használata, hanem a gyakorlatban is figyelj oda a részletekre!

Gyerekkedvezmények

Vonzd be a vásárlókat gyerekeseknek járó kedvezményekkel!

– Adj sávos kedvezményt a gyermekek számának megfelelően (pl. egy gyerek 10% kedvezmény, 2 gyerek 20%, stb. Ne aggódj, nincs sok 5-6 gyerekes manapság:-))

Gyermeknapkor adj apró ajándékot a gyerekeseknek és ezt hirdesd meg előre!

Hívd el az üzletedbe a Mikulást (nyilvánvalóan Mikuláskor), hirdesd meg ezt is előre és adj apró ajándékot a gyerekeknek, a szülőknek pedig egy kupont, vagy egy kapcsolt ajánlatot ( pl ma minden 5 literes mosószer mellé ajándék kis kiszerelésű öblítő jár)

– Bizonyos termékek mellé kapcsolj a gyerekeknek kedvező terméket vagy szolgáltatást! 

– Tervezhetsz teljes kampányt is- gyártass saját matricákat, amelyből össze kell gyűjteni mindent (pl. egy albumba, vagy mert puzzle és úgy lesz értelme, stb., a gyerekek szeretik ezt) és minden vásárláskor adj egyet ajándékba. (Akár értékhatár függvényeként, vagy csak vásárlásonként, ez már az egyéni lehetőségeidtől és a szolgáltatásodtól függ)

– Örök befutó: keresztmarketing. Szövetkezz egy játékbolttal vagy játszóházzal és adjatok kupont a vásárlóitoknak.

Te odafigyelsz a gyerekekre a marketingedben? Hogyan?

2 comments on “Gyermekbarát marketing
  1. Gery Greyhound szerint:

    A tuti tipp: akvárium. Egyszerűen imádják, a legrosszabb gyerek is áhítattal csodálja 🙂

    Egyébként a gyerekek mellett még a kutyákat (pontobban a gazdikat) is érdemes megcélozni, főleg a vendéglátóiparban – ez itthon méginkább gyerekcipőben jár. Hollandiában néztem nagyot, miután kikötöttem szegény blökit egy ruhaüzlet előtt, bent meg volt 2 kutya 🙂

    Booking.com-on nálam alap a “pets allowed” szűrő, még ha nagy ritkán elő is fordul hogy nem jön velünk a labradorunk, akkor sem megyünk olyan szállodába ahol nem látják szívesen, pusztán elvi okokból.

  2. Kriszta szerint:

    Ez csak addig lesz így, amíg nincs gyereked.:) Nálunk az a szűrő, hogy háziállatot ne engedjenek be. Nem szívesen hempergőztetnéd a babádat egy olyan szőnyegen, ahol nemrég a blöki a hátsóját tisztogatta.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.