Ha csak így tudsz értékesíteni, inkább zárd be a boltot!

Bár jól prosperáló telemarketing üzletágunk működik, tervezünk értékesítési tölcséreket, bonyolultabb sales-folyamatokat is, alapvetően nem kizárólag értékesítési tanácsadással foglalkozunk; Inkább komplettebb marketingtervezéssel keresnek meg ügyfeleink, marketingstratégiákat alkotunk új vagy megújuló vállalkozásoknak. Mégsem tudok elmenni olyan esetek mellett, amely megtörtént velem ma, a Westend egyik (a sok közül) óraboltjában. Tanulságos, a magyar valóság.

Azt tudni kell, hogy én szeretem a Doxa órákat. Nem a legdrágább órák, prezíz a szerkezetük, és van története a márkának (érdekelnek a legsikeresebb, magyar kkv-márkasztorik?). Van új Doxa órám, van 60 éves is, édesapámnak és édesanyámnak is vettem már ilyen órát. Nem meglepő tehát, hogy egy ilyen órákat áruló szaküzlet kirakatát nézegettem hosszasan amíg vártam egy következő megbeszélésre.

Nem mentem be a boltba, de az előadó kijött hozzám – elsőre meg is örültem. Megkérdezte, hogy “Segíthetek-e?”. Mondtam “Köszönöm, egyelőre csak nézelődöm, de a jövőben mindenképpen szeretnék majd egy komolyabb órát vásárolni ebből a márkából.”

A megdöbbenés csak ezután jött.

Ahelyett, hogy szóval tartott volna, beszélgetett volna velem, hogy melyek a választási preferenciáim, esetleg be invitált volna, hogy felpróbáljam az órát (meggyőzés technika), beszélgettünk volna az óráimról (csak hogy egy pár, működő sales-technikát említsek) annyit tudott mondani: “Bármelyik órát megtudjuk hozni 5-8% árkedvezménnyel.”

Ennyi volt a “nagy sales-stratégia”. Kedvezmény… Pont az a stratégia, ami nem érdekel engem, ha venni akarok magamnak egy órát. Mondanom sem kell, hogy mennyire csalódott voltam, vagyok minden alkalommal, ha ezt tapasztalom.

Soha nem fogok vásárolni olyan helyen, ahol csak ennyiből áll egy értékesítési folyamat, ahol nincs meg a kapcsolat, a “vásárlási élmény”, hanem csak egy érzelemmentes tranzakció egy drága óra megvásárlása.

Nem mellesleg egy rossz márkaépítés is hosszú távon. (Itt van 10 példaértékű, márkaépítési sztori, élőben!)

 

A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.