Hányan olvassák valóban az e-mailjeidet?

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

A Marketing112 Magyarország egyetlen napi frissítésű marketing blogja, amelyre nagyon büszke vagyok, de önmagában egy blog sem népesül be azért mert van. Egyik fontos olvasó-forrásom a hétfőnként kiküldött e-mail értesítő, amelyben az előző hét posztjainak címét fogom küldeni. Ennek kapcsán kezdtem el foglalkozni a poszt tárgyaként megjelölt kérdéskörrel.

Én személy szerint Webgalamb felhasználó vagyok és elégedett vagyok a szolgáltatásaival. Viszont azt is tudom, hogy nincs olyan e-mail marketing eszköz, amely 100% pontosan mérné az e-mail elolvasását. Ennek pedig – szoftvertől függetlenül – technikai okai vannak.

“Az olvasottság mérése nem tud pontos lenni, mivel ehhez egy láthatatlan képet tölt le a levelező. Ahol ez tiltva van, ott nem látszik a statisztikában, hogy megnyitották-e. Ezért ez az adat inkább tendenciák mérésére jó, egymáshoz lehet hasonlítani vele a levelek hatékonyságát, plusz látni ha valami gubanc lenne hirtelen. Típustól függően a 10-40%-os olvasottsági adat jónak számít, mert ennél lényegesen több igazából.

Ezt az összes hírlevél szoftver így méri, nincs rá sajnos automatikusan jobb megoldás.

A pontos méréshez mi az akciólinkeket szoktuk javasolni, mert annál 100% pontossággal látszik, hogy kik és mikor kattintottak rá. Ez a tökéletes. De az új Webgalambban beállítható, hogy akciólink nélkül is mérje az összes linkre a kattintások számát. Ezek jók a pontos méréshez, de ezek nem az olvasottságot, hanem a reakciót mérik. Bár ez amúgy is sokkal fontosabb.”

Mondja ezt Kollár Adrián a Webgalamb fejlesztője és aki megerősített abban, amit én is mondok és amit most tanácsolok Neked.

Számomra sokkal fontosabb, hogy hányan aktívak a listámon és érdeklődnek az egy-egy írásom után, mint ahányan a levelemet elolvassák – középtávon mindenképpen. Így én azokat az e-mail feliratkozókat, akik 3 hónapig nem kattintottak egy e-mailem linkjére sem (egy e-mail minimum 5 érdekes poszt címét tartalmazza, 3 hónap alatt összesen 60 linket), azokat törölni fogom a listámról, mert ők azok, akiket nem tudok szóval tartani. Ha pedig nem tudom őket szóval tartani, akkor nem fogok tudni velük egyéb marketingkommunikációt sem végezni. Nekem aktív, érdeklődő és lojális olvasókra van szükségem.

e-mail marketing , online marketing

E-mail marketing, de csak aktív olvasókkal!

Van persze ennél durvább módszer is, ami azt tanácsolja, hogy évente iratkoztassuk át a meglévő olvasóinkat egy másik listára, de én ezt a húzást nagyon radikálisnak gondolom. Nem ajánlom, nem alkalmazom.

Maradnak a mért linkek, amelyek alapján pontosan tudom, hogy mely olvasóm milyen mértékben volt aktív, ha pedig 3 hónapig nem tudtam neki olyan érdekeset kínálni, hogy átkattintson, akkor nincs meg a szükséges kapcsolat közöttünk. Így tisztul a lista és csak is lojális, érdeklődő olvasók maradnak. Erre vágyik minden e-mail marketing végző vállalkozás – biztos vagyok benne…
.


A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

Címke: , ,
5 comments on “Hányan olvassák valóban az e-mailjeidet?
  1. Tamás szerint:

    Szerintem felesleges a tisztogatás, talán csak a te önérzetednek tesz jót. Lehet hogy épp már túl sok infót kapott és próbálja feldolgozni, megvalósítani is őket azért nem akarja sokkolni tovább magát, vagy épp külföldön van, vagy beteg, vagy nem éri utol magát a cégben, vagy más területen fejleszti magát épp. Végső soron a te döntésed, de azért gondold át. Pláne hogy pénzbe se kerül neked, mivel írtad hogy galambot használsz.
    Üdv.

  2. Viski Róbert szerint:

    Abban a rendszerben amit használok lehetőségem van beállítani, hogy a képek beágyazva legyenek a hírlevélbe ezáltal a küldés igaz, hogy lassabb, de a képet nem kell letöltenie a fogadónak, az akkor is megjelenik. Így mérhető a rejtett kép megoldással 100%-osan a megnyitási arány?!

  3. Bokor Judit szerint:

    Szerintem is felesleges dolog ez a fajta tisztogatás.
    Én pl átirányítom a leveleimet (ráadásul a származási helytől függően törlöm, v. ide, v oda, v amoda….stb) Így nem kellett nagy tárhelyű domain nevet vásárolnom…..
    Vagyis. Ha Ön kiküldi a saját domain-neves címemre a levelét, én megnézem egy másik helyről….. biztos törölni kell az előzőt? Akkor nem fogom megkapni….
    He nem kapom meg, akkor én persze gondolhatom azt is, hogy nem is volt akkor olyan fontos a dolog……
    De hát, azért vagyunk, hogy hibázzunk….
    Az én levelező listám lassan alakul…. Én sosem kértetm sem like-ot, sem más támogatást…… Nem vettem más segítségét igénybe. A levelező rendszerek közül egy sem vált be….
    A magam rendszerébe én teszem be a hírlevélre feliratkozót…. 🙂
    Igaz, több meló…
    De. én pályázatokat írok ki, amik sok embert érdekelnek…..
    A pályázati jelentkezésen szerepel, jelölje be, ha kér infót a jövőben.
    Ezt a részt én kezelem. Eddig egyetlen ember volt csupán, aki a listáról törölve lett (őt is magamtól töröltem)
    A lista folyamatosan nő, aktív…. válaszolnak, jelentkeznek, ha valami kérdésük van. márpedig időnként van…..
    Nem terhelem őket folytonos levélbombákkal. Ám, ha valódi hírem van, akikről TUDOM, hogy érdeklik őket, azokat elküldöm. Emiatt biztos, hogy el is olvassák.

    Naponta kb 60-80 spam-et kapok. Ó, nem biztos, hogy a rendszer oda sorolja őket. Nem.
    Nézem a címzőt és a címet. Ahogy az álláshirdetésre jelentkezők e-mail-jeit a hirdetőik azonnal törlik 3 másodperces döntés után, úgy nekem sem kell több ennél. Megy a kukába.
    Nos, nem játszom, nem hazardírozok.
    Azoknak küldök levelet, akik valóban kérik, arról, ami tuti érdekli őket.
    Nem nyomom teli reklámokkal, mert utálják.
    Kizárólag a tényeket közlöm. Persze, vannak színesítő képek, de csak, ha muszáj.
    Ha új pályázatot írok ki nem szaporítom a szót.
    Röviden leírom a pályázatot:
    címe, kategóriák, mettől-meddig tart, mikor van a szavazás, a zsűri mikor dönt…… a többi fontos és letölthető dolog hol található….
    Ja? Mérni tudom egyedül is, kik olvassák a leveleimet.
    Új pályázatkor nekik elküldöm más időpontban is, kicsit más figyelemfelkeltő szöveggel….. és ez többnyire beválik… 🙂

    Tanultam írni. Igen, ráadásul érdekesen. Tudom, mi kelti fel más figyelmét. Tudom, mit akarok eladni, kinek és hogyan.
    Tudom, mikor csinálok valami újat, kiknek, hogyan nyomjam az előzetest….

    Ó,, igen…..
    Még sokat kell tanulnom. De már nem a kommunikációban…..
    A bajom csak az, hogy egyedül vagyok, kicsi vagyok és a 24 óra nem nyújtható…..

    Ebben az írásában igazából az ütközik ki, hogy érdekelt abban, hogy a webgalambot használja valaki….. Bocs, de ez nyilvánvaló….

  4. @Róbert: Azért nem, mert a kliens oldalon van engedélyezve vagy nem engedélyezve a képek letöltése.

  5. @Judit: Köszönöm a hosszú hozzászólást, megtisztelő! Ha úgy érzed egyedül vagy, akkor delegálj feladatokat. Vagy haszonból vagy befektetésként használt egyéb forrásból.

    Abban biztosíthatlak, hogy nem érdekem, hogy a blog olvasói közül bárki is Webgalamb-ot vegyen. Én jelenleg ezt használom és elégedett vagyok vele. Ennyit mondtam.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.